ACN Barcelona – Un total de 33.774 vehicles han sortit de l’àrea metropolitana de Barcelona des de les 15 h de divendres a la tarda fins a les 12 h d’aquest dissabte, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. Són el 73% dels 460.000 previstos entre les 15 h d’ahir i les 15 h d’avui. Amb motiu de l’operació sortida d’aquest cap de setmana de Sant Joan, s’ha habilitat per primera vegada un carril addicional a l’AP-7 Nord entre Montornès del Vallès i Sils. Tot i això, l’AP-7 ha concentrat aquest divendres a la tarda el major nombre de dificultats de la xarxa viària catalana i a primera hora de la tarda la via havia acumulat una cinquantena de quilòmetres de circulació amb retencions o de circulació amb congestió en diferents parts del seu traçat.
D’altra banda, l’operació tornada de diumenge 25 de juny s’espera entre les 12 h i les 24 h i es calcula que uns 260.000 vehicles es mobilitzaran cap a la zona d’influència de la capital catalana. Davant d’aquesta previsió, s’instal·laran més de 100 km de carrils addicionals en sentit contrari a l’habitual a l’AP-7 nord entre Sant Celoni i Montornès del Vallès, a l’AP-7/B-23 entre Vilafranca i Molins de Rei i a la C-32 nord entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat i a la C-32 sud entre Gavà i Cornellà de Llobregat, per augmentar la capacitat viària d’aquestes vies i trams.



