El PSC s’obre a fixar un termini sense “data concreta” per posar sancions als ajuntaments per la sequera

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El PSC s’obre a fixar un termini sense “data concreta” per posar sancions als ajuntaments per la sequera. La portaveu del PSC, Alícia Romero, ha reiterat aquest dijous que no accepten l’1 de juliol com a límit per començar a sancionar els municipis que no compleixin les mesures exigides pel Govern, però veurien amb bons ulls marcar un “règim transitori” que doni temps als ajuntaments per fer les obres necessàries. Romero ha anunciat que aquest dijous es reunirà per separat amb el Govern i amb Junts per negociar solucions al problema de la sequera. “La sintonia amb Junts és bona”, asseguren els socialistes que, en canvi, recriminen a l’executiu d’ERC la seva “inacció” en les últimes quatre setmanes.

Romero també ha carregat contra la consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, per la situació al canal d’Urgell. “Li demanem que no condicioni els recursos, després ja buscarà la complicitat d’Espanya”, ha dit la portaveu del PSC-Units. També han reclamat a Jordà que opti per “la via de la col·laboració en comptes de la confrontació” amb el govern espanyol i no “buscar sempre altres culpables.

Publicitat

La consellera d’Acció Climàtica va assegurar dimecres que fa un mes i mig ja va demanar explicacions sobre quines mesures pensava prendre la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) . “No ens van contestar i de cop i volta tenim el tancament del canal d’Urgell”, va criticar, tot afegint que en breu trucarà a la presidenta de la CHE.

<strong>Negociacions a dues bandes</strong>

En la cimera per la sequera a finals de març els socialistes van rebutjar un acord amb el Govern per la moratòria del règim sancionador, ja que exigien ajornar les sancions almenys fins al setembre. Ara Junts ha posat sobre la taula una proposició de llei sobre la sequera que torna a plantejar l’1 de juliol com a data límit per multar els ajuntaments, una opció que l’executiu ja veu amb bons ulls.

Per contra, el PSC manté la seva oposició a l’1 de juliol com a data límit i busca “una fórmula” per donar un espai de temps als ajuntaments “entre que es convoquen els ajuts” per fer les obres necessàries i que es comenci a multar aquells que no apliquin les mesures. 

A part de la controvèrsia pel règim de sancions, el PSC també demana al Govern que també permeti als “operadors” accedir a la línia d’ajudes de 50 milions d’euros per executar les obres necessàries per reduir pèrdues d’aigua o fer mecanismes que regulin les pressions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió