Barcelona conservarà les vies de l’antic tramvia descobertes a les obres de la Superilla de l’Eixample

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Barcelona conservarà les vies de l’antic tramvia de la ciutat descobertes a les obres de la Superilla de l’Eixample, al carrer Girona, com un exercici de memòria. Així ho ha anunciat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, a través del seu compte de Twitter. Allà, Sanz ha afirmat que les vies descobertes són “el testimoni d’una ciutat on el transport públic era protagonista”. La tinenta d’alcaldia ha explicat que aquesta conservació serà possible gràcies a la desaparició de l’asfalt a la Superilla, i ha posat com a exemple el cas de València, on també van aparèixer unes vies de tramvia en unes obres a la ciutat i es va decidir preservar-les.

Sanz no ha detallat com serà aquesta conservació, però en el cas de València, que la regidora ha posat com a exemple, les vies van quedar a nivell del terra, visibles per a qualsevol que hi passi, però sense suposar un obstacle pels vianants ja que la part superior del rail queda al nivell de la vorera.

Publicitat

“Les vies han emergit 150 anys després del primer tramvia, ara que el tram tornarà a ser un element clau per fer front a l’emergència climàtica”, ha piulat Sanz, que ha recordat que segons els càlculs de l’ajuntament l’ampliació que s’està fent actualment del tramvia de Barcelona evitarà l’entrada de 12.500 cotxes diaris.

“Davant l’emergència climàtica, les ciutats del s. XXI tenim nous reptes ambientals i socials, però compartim la necessitat de protegir la salut, democratitzar l’espai públic i naturalitzar la ciutat. I per fer-ho el tramvia tornarà a ser una peça clau”, ha conclòs Sanz.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió