Martí Peraferrer deixarà la direcció del FITAG després de la 22a edició

|

- Publicitat -

ACN Girona – L’actor i director gironí Martí Peraferrer deixarà la direcció del Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (FITAG) després de la 22a edició, que es farà del 23 al 27 d’agost. Peraferrer portava 18 anys al capdavant d’aquest certamen i ha agraït a les institucions públiques la confiança dipositada en ell i el seu equip durant tots aquests anys. El vicepresident de Cultura de la Diputació de Girona, Albert Piñeira, ha avançat que el festival seguirà endavant però que caldrà convocar un concurs públic per escollir un nou director. Per a la 22a edició del FITAG es preveu reunir 29 companyies de teatre que representaran les funcions en sis municipis gironins.

El FITAG escalfa motors per la 22a edició que arrencarà el 23 d’agost al Teatre Municipal de Girona amb ‘Garrí al forn amb compota de reineta’ de la companyia el Mirall de Blanes (Selva). Es tracta d’un espectacle en format de cabaret que combina humor, música i dansa. L’obra reivindica la igualtat entre gèneres i opcions sexuals i denuncia la violència i la discriminació.

Publicitat

Amb aquest cabaret es donarà el tret de sortida a l’edició d’enguany del festival que tindrà el lema ‘El teatre de la gent’ perquè la dramatúrgia sempre posa les persones al centre de la proposta creativa. Hi participaran 29 companyies que actuaran en sis municipis de la demarcació diferents.

Una de les companyies internacionals convidada és la ucraïnesa Splah, que està formada per actors i actrius ucraïnesos que viuen en diferents punts d’Europa. Ara es retrobaran a Girona per representar ‘The Stolen Happiness’ i el preu de l’entrada serà un donatiu per a la cultura ucraïnesa.

Per altra banda, la coproducció d’aquest any del festival serà amb la companyia gallega Noite Bohemia. Actors gallecs, gironins i catalans participaran conjuntament en la representació d’El mercader de Venècia’, que estarà dirigida pel director de la companyia Noite Bohemia, Javier Fernández Mariño.

El director del festival, Martí Peraferrer, ha explicat que la programació d’aquesta edició del FITAG s’ha dissenyat amb l’objectiu de “tornar a veure cues de públic” abans d’accedir als espectacles. Per això es manté la programació de companyies locals, catalanes, espanyoles i també internacionals. L’objectiu de Peraferrer és que totes elles enriqueixin les produccions i el públic amb diferents punts de vista i mètodes de treball.

Després de la presentació de la propera edició del FITAG, Martí Peraferrer ha anunciat que deixarà la direcció del festival quan acabi el 27 d’agost. Després de 18 anys l’actor gironí ha decidit posar punt i final a la seva etapa en el FITAG i deixar camí per a noves cares i lideratges. El vicepresident de la Diputació de Girona, Albert Piñeira, ja ha avançat que el comiat de Peraferrer no implica la desaparició del festival i per això preveuen obrir un concurs públic properament per escollir el successor.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió