ACN Barcelona.-Dincat ha reclamat aquest divendres al Departament d’Educació que tots els centres d’educació especial que ho requereixin puguin comptar amb un professional d’infermeria. L’entitat, que representa 60 centres d’educació especial, lamenta que l’inici de curs es produeixi “sense haver culminat el desplegament del decret 150 d’educació inclusiva que s’arrossega des de fa ja 4 anys”, que consideren que permetria millorar l’accés, participació i assoliment de competències de l’alumnat. Exigeixen que s’incrementi el finançament dels concerts, “per a garantir el funcionament i viabilitat dels centres” i es revisin les ràtios d’alumnes i professors.
D’altra banda, el col·lectiu demana que se l’inclogui en el projecte entorn la transformació i connectivitat digital. Critiquen que aquests centres van ser exclosos del projecte “malgrat que la bretxa digital és present també entre l’alumnat amb necessitats educatives especials”.Dincat espera que el Govern creï una Taula de treball que culmini aquest procés amb la complicitat dels CEE i els seus professionals, tal com asseguren es va comprometre el conseller d’Educació, Josep González Cambray, en una reunió amb l’organització el passat juliol.Finalment, indiquen que entre les principals demandes del sector, destaca també la necessitat de revisar les ràtios d’alumnat i professorat als centres; i posar fi a l’endarreriment de la resolució de la subvenció de monitors de menjadors, “que suposa un greuge econòmic molt important per als centres”, asseguren.Més de 7.800 alumnes amb necessitats educatives especials, un 7% més que el curs passat, començaran l’escola als centres d’educació especial de Catalunya a partir del dilluns.



