CCOO demana a Educació planificació i recursos per a l’FP i que guardi les “mesures low-cost”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El sindicat Comissions Obreres critica que el Departament d’Educació augmenti les les ràtios per solucionar l’increment de la demanda a formació professional (FP) de cara al proper curs i l’ha acusat de “reeditar les retallades”. En un comunicat enviat després de la roda de premsa del conseller Josep Gonzàlez-Cambray sobre l’inici de curs, CCOO considera que l’increment de ràtios a 33 alumnes suposa “una involució educativa” i “un risc sanitari per a l’alumnat i per al professorat”. El sindicat demana al departament que “reaccioni” i “guardi al calaix les mesures low-cost” i diu que l’FP “requereix prospecció, planificació, orientació i recursos”.

El sindicat lamenta que el conseller s’hagi mostrat “triomfalista” amb les mesures, amb la creació de 8 grups més dels anunciats (en total, 68 de nous) i l’habilitació il·limitada de la matriculació a l’Institut Obert de Catalunya (IOC). La Federació d’Educació de CCOO demana al departament que se cedeixin espais i instal·lacions i que augmenti grups i professors per garantir “el dret a l’educació en els ensenyaments postobligatoris i per ampliar l’oferta de places públiques”. També li reclama més recursos i dotacions per a l’IOC i que concreti els fons del ministeri per a l’augment de places d’FP.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió