Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Govern Colau exclou La República de la publicitat de l’Ajuntament de Barcelona

La major part de la despesa en publicitat se l'emporten el Grup Godó (2.9M€) i el Grup Zeta (2,7M€) dels més de 9 milions d'euros pagats l'any 2017

|

- Publicitat -

La República no rep publicitat de l’Ajuntament de Barcelona per culpa de fer públic com la reparteixen entre els grans grups de comunicació

La República (807.000 visites úniques), el sisè diari digital més llegit en llengua catalana segons l’OJD, no rep publicitat del consistori barceloní des del mes de gener de l’any passat. Un criteri que xoca amb el donat amb altres capçaleres amb molta menys audiència, com El Crític (75.000 visites úniques i 18.641€ de publicitat), però que són propers al projecte dels comuns.

Publicitat

Segons les dades a les quals ha tingut accés aquesta capçalera, l’any 2017 La República i la resta de mitjans del grup només van rebre 1.849€, xifra corresponent al primer trimestre. Una dada que es va quedar, i segueix encara aquest 2018, a 0€ quan el diari va publicar la distribució de la publicitat de l’Ajuntament de Barcelona. En aquest enllaç les xifres de 2017

PDF – Inversio Suports 2017_transparencia (1)

Diners rebuts per publicitat de l’Ajuntament de Barcelona l’any 2017 seguin l’ordre d’audiències de l’octubre d’aquest any de visites úniques (VU):

1.- Nació Digital (2.843.000 VU – 41.436€)
2.- Ara.cat (2.196.000 VU – 53.185€)
3.- Vilaweb (1.641.000 VU – 29.701€)
4.- El Nacional (1.604.000 VU – 9.199€)
5.- El Món (1.070.000 VU – 44.959€)
6.- La República (807.000 VU – 1.849€)

7.- El Punt/Avui (722.871 VU – 31.886)
8.- Racó Català (519.000 VU – 13.902€)
9.- El Periódico.cat (413.000 VU – 987.986€)
10.- e-notícies (195.000 VU – 7.006€)
11.- El Crític (75.000 VU – 18.641€)

La nova política acaba beneficiant als de sempre, el Grup Godó i el Grupo Zeta s’emporten 6 milions d’euros en publicitat municipal dels 9 milions que hi va destinar l’Ajuntament de Barcelona l’any 2017

Et pot interessar  L’Ajuntament de Barcelona omet la senyera en el cartell promocional de la diada de Sant Jordi

El Grup Godó lidera la xifra rebuda per publicitat municipal, tot i que cal tenir en compte que no només té els mitjans en paper sinó també les emissores de ràdio i TV. La xifra ascendeix a quasi 3.000.000€. El segueix el Grupo Zeta que es queda amb 2.689.000€ dels quals, 987.98-€ ho són en concepte del digital ElPeriódico.cat, que només té 400.000 lectors. La nova política segueix beneficiant els grans grups mediàtics, el Grup Godó i Zeta tornen a sortir beneficiats malgrat la davallada de la venda de diaris.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut