Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

TV3 i Catalunya Ràdio escalfen motors per la commemoració del seu 40è aniversari

|

- Publicitat -

Catalunya Ràdio i TV3 preparen activitats i una programació especial pels 40 anys dels seus respectius naixements, l’any 1983. A l’emissora el gran dia serà el 20 de juny, data exacta del seu aniversari, amb l’emissió “híbrida” i conjunta amb TV3 d’un espai realitzat arreu del territori que unirà les veus del present, del futur i els noms “que l’han fet gran” en el passat.

Des de la CCMA preparen altres iniciatives, des d’una recepció institucional al Parlament fins a activitats com una cursa popular que unirà les instal·lacions dels dos mitjans al juliol, una jornada de portes obertes a l’octubre i una exposició commemorativa itinerant, que s’estrenarà a Barcelona.

Publicitat

La celebració del 40è aniversari de TV3 i Catalunya Ràdio tindrà una vessant institucional, una de popular, i també impacte en la programació respectiva de l’emissora i la televisió públiques. En aquest darrer apartat, els dos mitjans treballen perquè l’efemèride subratlli la feina feta fins ara, però també sigui una forma de “connectar amb el futur”, en expressió de la presidenta de la CCMA, Rosa Romà.

Al Parlament, el director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda, ha dit que s’esforçaran a “projectar” la idea que l’emissora ha estat durant aquests anys un irradiador “de talent” a tot l’espai radiofònic català, i alhora que està “preparada pel futur i per liderar el canvi”.

En aquest sentit, ha defensat l’aposta de l’emissora pel format pòdcast. “Ens sentim líders d’aquest tipus de producció a Catalunya en català”. Des del mes de setembre, les produccions pòdcast de Catalunya Ràdio sumen 13 milions de reproduccions a totes les plataformes de pòdcast. Borda també ha ofert les dades del mes de març: 3,8 milions de reproduccions al web de l’emissora i 2,5 milions a les plataformes externes de pòdcast.

L’horitzó de la nova OTT, un repte “urgent”

Les celebracions del 40è aniversari dels mitjans públics arribaran en ple desenvolupament de la nova plataforma OTT de continguts audiovisuals, que ha d’entrar en funcionament durant el segon semestre de l’any 2024. El director de TV3, Sígfrid Gras, també des del Parlament, ha assumit que tenen per endavant “un repte molt difícil, anar cap a la OTT sense perdre el lideratge de TV3” en la seva emissió lineal. De moment, Gras és optimista respecte el manteniment liderat aquest any gràcies, entre altres, a les “fórmules familiars” que ja ha avançat que repetiran a la tardor: ‘Joc de cartes’ i ‘El foraster’.

Amb relació a la plataforma OTT, Rosa Romà ha reconegut que és “urgent” i ha fet autocrítica en seu parlamentària sobre la poca celeritat que la corporació ha tingut en el seu desenvolupament. “En aquests moments, per diferents situacions, ens hem quedat completament endarrerits i no estem allà on tenim els nostres públics”, ha admès.

Cobertura de la ‘King’s League’

En un altre ordre de coses, i responent a una pregunta del grup d’En Comú Podem, Rosa Romà ha defensat el darrer ’30 Minuts’ dedicat al fenomen de la ‘King’s League’, i la posterior emissió en diferit de la final, que es va celebrar en un Camp Nou ple diumenge passat. La presidenta de la CCMA ha dit que com a “fenomen” mereixia la reflexió i la “visió crítica” que va oferir l’espai informatiu, i alhora, apropar al gran públic l’esdeveniment “i fer-ho en llengua catalana, com a servei públic”.

Romà no ha donat la xifra de l’import que van pagar a l’organització en concepte de drets d’emissió, malgrat que ha recordat que és un contracte públic i, per tant, es troba al portal de la transparència. La responsable de l’ens sí que ha informat, en canvi, de la quota de pantalla (del 19,1%) que va fer el ’30 minuts’, “un dels millors resultats de la temporada” d’aquest l’espai, i del seguiment de la final, amb 650.000 espectadors d’audiència acumulada.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut