Edició 2321

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de desembre del 2024
Edició 2321

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de desembre del 2024

Torna la segona edició del ‘Cap butaca buida’ i ara s’estén a les Balears, Catalunya Nord, País Valencià i Alguer

L'acció tindrà lloc el 22 de març i espera superar els 55.000 espectadors de teatre en un sol dia de l'any passat

|

- Publicitat -

La segona edició de l’acció ‘Cap butaca buida’, impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca), espera batre “un nou rècord històric” d’espectadors de teatre en un sol dia, després que l’any passat reunís prop de 55.600 persones, segons les xifres que aporten els organitzadors. La jornada tindrà lloc el 22 de març i pretén convertir-se també en una jornada “festiva i alhora reivindicativa”, que posi el focus en “la necessitat de donar visibilitat al poder transformador del teatre” i en “la importància de les arts escèniques”. Aquest any, a més, l’experiència guanya abast territorial i s’estén a les Illes Balears, la Catalunya Nord, el País Valencià i l’Alguer. L’any passat s’hi van adherir 145 espais escènics.

Publicitat

Segons han explicat aquest dijous els impulsors de la iniciativa, quan falten poc menys de quatre mesos per celebrar la “diada del teatre”, 171 espais escènics ja s’hi ha adherit. Per demarcacions, Barcelona concentra el major nombre de sales confirmades amb 119, Tarragona n’aporta 18, Girona 18 més i Lleida 12. També hi ha el Teatre i Auditori de Manacor (Illes Balears), el Centre Cultural de Pesillà de la Ribera (Catalunya Nord), el Teatre Talia de València i el Teatre Cívic Gaví Bal·lero (l’Alguer).

La jornada també servirà per donar el tret de sortida als actes de celebració de la Setmana Mundial del Teatre que tindrà lloc a l’entorn del 27 de març, Dia Mundial del Teatre.

Una novetat d’aquest any és que ‘Cap Butaca Buida’ destinarà un percentatge de la recaptació a Pallapupas, una ONG integrada per actors i actrius professionals que treballa en els usos terapèutics de l’humor als centres hospitalaris.

Et pot interessar  Plataforma per la Llengua denuncia dos casos de discriminació lingüística a empreses de missatgeria

El tret de sortida de la nova campanya de l’acció ‘Cap Butaca Buida’ ha tingut lloc aquest dijous al Teatre Nacional de Catalunya, amb una presentació conduïda pel comunicador Ramon Gener.

També han intervingut Isabel Vidal, presidenta d’Adetca, i Toni Albaladejo, vicepresident; Àngels Ponsa, vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); Sònia Hernández, consellera de Cultura de la Generalitat; Pau Gonzàlez, president delegat de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, i Xavier Marcé, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, a banda de diverses personalitats del món de les arts escèniques.

“La cultura és un dret i tothom hi ha de poder accedir i participar-hi, i per això aquesta

iniciativa és tan important”, ha indicat la consellera Hernández en el parlament de clausura de l’acte. També ha explicat que ‘Cap Butaca Buida’ és una de les 23 mesures del primer Pla d’Impuls del Teatre i que té com a objectiu principal “fomentar el consum cultural a Catalunya i sensibilitzar el públic sobre la importància del teatre com a eina de cohesió, benestar i creixement”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut