Dimarts, 30 de novembre de 2021 - Edició 1223
La República

SCC intenta intoxicar l’opinió pública relacionant el procés amb una crisi econòmica

L’entitat ultranacionalista espanyola inicia una campanya contra la “decadència” del procés independentista

Avatar
Agències 18/08/2020
Pla de la roda de premsa de Sonia Reina, Fernando Sánchez Costa i Álex Ramos (Societat Civil Catlana) el 28 de febrer de 2020

Societat Civil Catalana ha posat en marxa una campanya en carrers, estacions de metro i platges per denunciar la “decadència” que l’entitat associa al procés independentista català. Es tracta d’un conjunt de cartells que recullen dades econòmiques amb l’objectiu de demostrar que l’economia catalana ha perdut força des del 2010 i s’ha ressentit de la situació política.

Per exemple, sostenen que Catalunya va perdre 59 posicions en el rànquing de competitivitat de les regions europees entre 2010 i 2019 o que la inversió estrangera a Catalunya va caure un 83% entre 2017 i 2019 respecte del període entre 2014 i 2016. La campanya es pot veure a diverses localitats de l’àrea metropolitana de Barcelona i a les ciutats de Tarragona i Girona.