Dissabte, 24 d'octubre de 2020 - Edició 821
La República

[Primícia] Tiktok boicoteja els anunciants que facin publicitat en català

L’empresa xinesa de moda només accepta anuncis fets a l’Estat en castellà o anglès

Gerard Sesé
Gerard Sesé 18/09/2020

L’APP de moda, especialment entre els més joves i que suma desenes de milions d’usuaris a tot el món, Tiktok, boicoteja el català. L’èxit d’aquesta APP és tal que, cada cop més, la plataforma 2.0 va augmentant la presència de publicant mitjançant anuncis que s’intercalen entre els vídeos curts que apareixen als murs (la secció anomenada For You Page) dels usuaris.

Així ho ha pogut saber en exclusiva La República, després que una emprenedora catalana, Clara Llopart, hagi explicat la seva desagradable experiència a Tiktok a l’hora de voler anunciar el seu negoci.

Resulta que l’empresa xinesa li ha refusat l’anunci amb l’argument que “el català no és una llengua acceptada a la nostra plataforma”. Però la situació encara va més enllà: no només no accepten llengües cooficials a l’Estat espanyol sinó que sí que accepten una que no ho és: l’anglès.

Per acabar-ho d’adobar, l’empresària catalana explica que va haver de pagar 200 euros per avançat per activar l’anunci que després va ser refusat. Ara, si els vol recuperar, ha de cancel·lar el compte publicitari i “en un màxim 60 dies” li retornaran.

Llopart explica que “és una mala passada perquè els diners porten retinguts des del mes de juliol” i fa una crida a “altres empresaris del país que tinguin el web en català que es replantegin fer Tiktok Ads” en llengua catalana, ja que “els passarà el mateix i tindran uns diners a fons perduts durant uns mesos”.

De fet, Tiktok tampoc no ofereix la seva interface en català, una altra greu mancança tenint en compte, a més, que hi ha moltíssims usuaris que fan els seus continguts en català.

Relacionats