Diumenge, 2 d'octubre de 2022 - Edició 1529
La República

L’Institut Català de Salut s’excusa per no atendre una pacient en català

Plataforma per la Llengua recorda la importància de garantir els drets lingüístics de la ciutadania i avança que demanarà explicacions a Argimon

Redacció 26/08/2022
El conseller de Salut Josep Maria Argimon durant la roda de premsa a Figueres Data de publicació: dimecres 02 de febrer del 2022, 13:25 Localització: Figueres Autor: Gemma Tubert

Una usuària ha denunciat a través de Twitter la resposta rebuda per part de l’Institut Català de Salut, on una doctora es va negar a atendre-la en la llengua pròpia. Tot i haver interposat una reclamació, l’ICS no ha fet més que excusar-se argumentant que la metge és “bona professional” i que, en aquest moment, “hi ha una manca de professionals”.

Plataforma per la Llengua ja ha reaccionat al cas i ha lamentat que per l’ICS “atendre en la llengua oficial que sol·licita el pacient” no sigui un criteri “prou rellevant”. Davant aquesta negativa, l’ONG del català ha recordat que ser atès en la llengua pròpia d’elecció té un impacte positiu en el benestar dels pacients i emparar-se en la urgència o la cobertura de certes places és “desresponsabilitzar l’administració” a l’hora de vetllar pels drets lingüístics de la ciutadania.

“Proposem determinar quines són les places de difícil cobertura i dur a terme un pla d’estabilització del personal sanitari amb el català com a requisit, a més de sensibilitzar els professionals en la importància de respectar els drets lingüístics dels pacients catalanoparlants”, ha suggerit l’entitat.

Igualment, Plataforma per la Llengua avisa que demanaran explicacions al titular de Salut, Josep Maria Argimon, per la resposta donada a la pacient.