Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

L’Institut Català de Salut s’excusa per no atendre una pacient en català

|

- Publicitat -

Una usuària ha denunciat a través de Twitter la resposta rebuda per part de l’Institut Català de Salut, on una doctora es va negar a atendre-la en la llengua pròpia. Tot i haver interposat una reclamació, l’ICS no ha fet més que excusar-se argumentant que la metge és “bona professional” i que, en aquest moment, “hi ha una manca de professionals”.

Plataforma per la Llengua ja ha reaccionat al cas i ha lamentat que per l’ICS “atendre en la llengua oficial que sol·licita el pacient” no sigui un criteri “prou rellevant”. Davant aquesta negativa, l’ONG del català ha recordat que ser atès en la llengua pròpia d’elecció té un impacte positiu en el benestar dels pacients i emparar-se en la urgència o la cobertura de certes places és “desresponsabilitzar l’administració” a l’hora de vetllar pels drets lingüístics de la ciutadania.

Publicitat

“Proposem determinar quines són les places de difícil cobertura i dur a terme un pla d’estabilització del personal sanitari amb el català com a requisit, a més de sensibilitzar els professionals en la importància de respectar els drets lingüístics dels pacients catalanoparlants”, ha suggerit l’entitat.

Igualment, Plataforma per la Llengua avisa que demanaran explicacions al titular de Salut, Josep Maria Argimon, per la resposta donada a la pacient.

Et pot interessar  Una empresa que moderava Facebook, condemnada per discriminar segons la llengua els moderadors de continguts
Publicitat

Opinió

Minut a Minut