Edició 2724

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 09 de gener del 2026
Edició 2724

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 09 de gener del 2026

La pagesia manté carreteres bloquejades a diversos punts del país

Els pagesos han passat la nit a les carreteres i mantenen els talls a l'espera de reunir-se aquesta tarda amb Ordeig

|

- Publicitat -

Els pagesos mantenen els talls a l’AP-7 a Pontós (Alt Empordà), als accessos al Port de Tarragona (A-27 i T11) i a Fondarella (A-2) a l’espera de la reunió amb el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig. La trobada serà aquesta tarda cap a les 16h a Tarragona, segons ha confirmat el Departament d’Agricultura. Els pagesos han passat la nit a les carreteres en senyal de protesta per l’acord entre la UE i el Mercosur, que aquest divendres afronta un dia clau a Brussel·les per desencallar-se. També està tallada la C-16 entre Casserres i Berga per una manifestació. El Servei Català de Trànsit també informa que es mantenen les restriccions als camions a l’N-II entre Bàscara i Pontós i a la GI-513 a Cornellà de Terri. En concret, els talls de trànsit són a l’AP-7 entre Borrassà i Vilademuls; a l’A27 i T-11 als accessos al port de Tarragona per l’A-27 i la T-11 i a l’A-2 entre Bell-lloc d’Urgell i Mollerussa.

Publicitat

Desenes de pagesos han passat la nit dormint en tendes de campanya, remolcs i vehicles a l’accés del port de Tarragona, en protesta per l’acord que la UE ha de signar amb Mercosur per al comerç de productes alimentaris. Els agricultors volen mantenir el tall a l’A-27 fins diumenge i de cara a aquest divendres a la tarda tenen prevista una reunió amb el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, a la capital tarragonina, on li volen exigir que es posicioni en contra del tractat comercial. Durant el dia aniran duent a terme diferents assemblees per debatre l’evolució de la mobilització arreu de Catalunya i decidir possibles noves accions de protesta.

Els pagesos han demanat a la societat que s’apuntin als talls de carreteres en contra de l’acord entre la Unió Europea i Mercosur. El portaveu de Revolta Pagesa a les comarques gironines, Jordi Ginebreda, assegura que aquest acord “és un problema col·lectiu” perquè afectarà la salut pública i l’economia, entre molts altres sectors. Després de passar la primera nit a l’autopista, els manifestants asseguren que no marxaran i mantenen el tall de forma indefinida. Amb els primers rajos de sol la protesta s’ha reactivat i ja han preparat un esmorzar conjunt i han plantat un pi enmig de l’autopista.

Et pot interessar  La pagesia catalana demana a la Unió Europea que posi “punt final” a l’acord amb Mercosur

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí