Dilluns, 24 de Febrer de 2020 - Edició 578
La República

El nacionalisme espanyol s’indigna amb Bloomberg per desprestigiar la seva imatge

#MarcaEspaña La multinacional de mitjans de comunicació de Nova York assegura que a Espanya s’hi viu bé gràcies al gaspatxo i la paella

Gerard Sesé
Gerard Sesé 29/12/2019

La multinacional de mitjans de comunicació de Nova York especialitzat en notícies d’economia i política, Bloomberg, ha volgut lloar Espanya d’una manera que ha enervat al nacionalisme espanyol més recalcitrant i que podria semblar que, directament, se’n fot de la Marca Espanya.

Suposadament, en un estudi socioeconòmic, Bloomberg assegurava que l’Estat espanyol és un dels indrets mundials on s’hi viu millor. Però els motius que ha aportat no deixen gaire bé Espanya i manté el tòpic del sol i els toros. Motius econòmics? De seguretat? D’oportunitats? No, s’hi viu bé gràcies al gaspatxo i la paella.

Segons aquest mitjà, el 2017 Espanya tenia la sisena posició, però ara està per davant de països com Islàndia, Suïssa, Suècia i Noruega i, textualment, diu “potser és el gaspatxo o la paella, però Espanya ha superat Itàlia per convertir-se en el país més saludable del món”.

Relacionats