Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024
Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024

Denuncien una altra discriminació lingüística al Parador de Begur: “Som a Espanya, i Catalunya no és res”

Plataforma per la Llengua alerta que no és el primer cas que els arriba d'aquest mateix hotel i reclama canvis a l'empresa de titularitat pública

|

- Publicitat -

“Som a Espanya, i Catalunya no és res”. Aquesta va ser la resposta que va rebre una ciutadana que s’havia adreçat en català a un treballador de l’hotel Parador d’Aiguablava, a Begur, segons denuncia Plataforma per la Llengua.

L’entitat s’ha fet càrrec de la denúncia de la víctima i reclama a l’empresa, de titularitat pública, que investigui els fets i prengui mesures per evitar que es repeteixin situacions semblants. Igualment, Plataforma per la Llengua demana a l’empresa Paradores de Turismo que incorpori el català a les xarxes socials i al web, ja que sí que ofereix la informació en anglès, francès i alemany, i que formi lingüísticament els seus treballadors.

Publicitat

De fet, l’ONG del català alerta que no és el primer cas de discriminació lingüística que els arriba d’aquest mateix hotel, ja que el 13 d’agost del 2022, una cambrera del restaurant va demanar a un client que li parlés en castellà. Quan ell li va dir que, si treballava de cara al públic, havia d’entendre el català, va aparèixer una altra cambrera que el va renyar recriminant que “som a Espanya, i és de bona educació parlar en castellà si veus que la cambrera no entén el català”.

La llei empara el dret a ser atès en català 

Plataforma per la Llengua ha aprofitat el cas per recordar que la Llei 22/2010, del Codi de Consum de Catalunya recull el dret de la ciutadania a ser atesa en català en les seves relacions de consum tant escrites com orals (article 128-1).

Així mateix, l’article 32 de la llei 1/1998, de Política Lingüística, estableix “de manera més genèrica” l’obligació de les empreses de garantir el dret de les persones de ser ateses si s’hi adrecen en català. Per últim, l’ONG assegura que l’article 54.11 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic preveu que els treballadors del sector públic tenen l’obligació individual de “garantir l’atenció al ciutadà en la llengua que sol·liciti sempre que sigui oficial al territori”.

Et pot interessar  Violència catalanòfoba a Son Espases: guàrdies de seguretat agredeixen una pacient catalanoparlant i li reclamen que parli "en espanyol"
Publicitat

Opinió

Minut a Minut