Edició 2691

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 07 de desembre del 2025
Edició 2691

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 07 de desembre del 2025

Denuncien un cas de discriminació lingüística a l’Hospital Dos de Maig per un metge que no entenia el català

La síndica recorda a l'hospital que els pacients tenen "el dret a ser atesos en català", especialment en un àmbit tan sensible com la salut

|

- Publicitat -

Els casos de discriminació lingüística envers els i les catalanoparlants en l’àmbit de la salut (pública i privada) continuen augmentant. El Síndic de Greuges ha rebut la queixa d’una usuària de l’Hospital Dos de Maig, a Barcelona, que va ser discriminada pel metge especialista que la visitava, el qual no entenia el català i va obligar-la a expressar-se en castellà. La pacient, que volia ser atesa, va canviar d’idioma del català al castellà per tal que el metge l’entengués, fet que suposa una vulneració dels seus drets lingüístics.

Publicitat

Davant la denúncia de la pacient, la síndica ha recordat a l’hospital “el dret dels pacients a ser atesos en català”, i ha subratllat “l’especial importància que aquest dret no es vulneri en un àmbit tan sensible com la salut”. La síndica assegura que el Departament de Salut ha manifestat la voluntat d’aconseguir que aquest professional adquireixi els coneixements necessaris de llengua catalana i farà un “seguiment exhaustiu” per assegurar que faci el curs pertinent. La síndica, a més, demana a l’hospital que enviï una carta de disculpa a la pacient.

En el seu escrit, la síndica recorda que per garantir que els pacients puguin ser atesos en català “cal que l’administració ofereixi els mitjans perquè tots els professionals de la salut estiguin capacitats per atendre a pacients catalanoparlants“. A més, explica, “ha d’assegurar-se que els professionals que han utilitzat aquests mitjans acaben adquirint realment la capacitat per entendre la llengua catalana”.

La institució recomana que es tingui en compte que s’han de garantir els drets lingüístics dels pacients quan es planifiqui la cobertura dels serveis. A més, proposen que, de manera temporal, es podria preveure, per exemple, que algun membre catalanoparlant del personal de suport acompanyés els facultatius que encara no entenen el català.

Et pot interessar  El sectarisme i l'odi contra la llengua catalana, la raó per la qual va demorar-se l'enviament de l'ES-Alert el 29-O
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí