Què passaria si algú a Alemanya fa una imitació de Hitler?

A diferència d'Espanya, on es banalitza constantment el franquisme, el codi penal alemany castiga durament qualsevol gest o símbol propi del nazisme

|

- Publicitat -

La policia de Baviera va detenir, al setembre de l’any 2016, el propietari d’un bar per tenir ampolles amb la cara de Hitler a la barra. L’article 86 del codi penal d’Alemanya prohibeix l’exhibició de símbols de “caràcter anticonstitucional”, entre ells aquells vinculats al nazisme. La persona que incompleixi la llei s’enfronta a tres anys de presó.

Publicitat

Una legislació molt severa que contrasta amb la banalització constant del franquisme a Espanya, especialment exercida pel Partit Popular, Ciudadanos i darrerament Vox. La imitació de Franco que va fer un alcalde popular de la Rioja no deixa de ser una anècdota.

Ara fa dos anys; José Utrera Molina, exministre de Franco i sogre d’Alberto Ruiz Gallardón, va ser enterrat envoltat d’un grup de persones que van cantar el Cara al sol, un dels símbols per excel·lència del franquisme. A diferència d’Alemanya o França, on l’exhibició de símbols “d’organitzacions criminals” està castigada amb presó i una severa multa econòmica, Espanya mai ha fet els deures en aquesta matèria.

Les lleis espanyoles castiguen el fet concret, no pas la ideologia. L’any 2013, CiU – amb el suport del PSOE, Izquierda Unida, UPN i UpyD – va presentar una moció perquè l’enaltiment del nazisme i el franquisme es consideressin delictes. El PP, amb majoria absoluta al Congrés en aquella època, va rebutjar el text.

Et pot interessar  El PP i Vox s'alien a les Illes Balears per eliminar el requisit del català en les places docents de "díficil cobertura"
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí