Dijous, 2 de desembre de 2021 - Edició 1225
La República

[Vídeo] ‘Cuatro’ fa propaganda a un bar franquista: “Se puede comer bien, llevarse tazas de Franco, un pin y hasta adquirir lotería”

Atacs en seus d’entitats i partits independentistes, PP i C’s evitant (de nou) condemnar la dictadura al Senat o reportatges com el del programa de ‘Cuatro’, ‘En el punto de mira’, […]

Redacció
Redacció 22/11/2018
El bar franquista promocionat per 'Cuatro'

Atacs en seus d’entitats i partits independentistes, PP i C’s evitant (de nou) condemnar la dictadura al Senat o reportatges com el del programa de ‘Cuatro’, ‘En el punto de mira’, demostren que el franquisme no ha desaparegut en el 43è aniversari de la mort del dictador.

I és que la cadena espanyolista ha dedicat un programa a blanquejar la figura de Francisco Franco, sota el títol “els detalls del franquisme en l’actualitat”, en que -entre altres coses- promociona un bar franquista presentant-lo amb el següent text: “Se puede comer bien, llevarse tazas de Franco, un pin y hasta adquirir lotería. Luego, al ver la carta, puedes pedir platos tan originales como ‘huevos rotos fusilados’ o ‘callos al rojo vivo’. En este lugar acuden personas de ideología franquista o, como uno de ellos se denomina, ‘de extrema derecha’. También hay jóvenes de 20 años que van por la calle con una bandera de España a la espalda, luciendo el águila sin ningún tipo de pudor. Éste es el ambiente de uno de los bares más franquistas al que pueden acudir menores de edad”.

En el mateix text, es titlla de “pacífica manifestación” la concentració en que el líder de la Falange, Manuel Andrino, va agredir activistes de Femen, es parla de “banderas preconstitucionales” i no de símbols feixistes o s’afirma que l’anomenada ‘dona més franquista d’Espanya’, Pilar Gutiérrez, “habla libremente sobre la homosexualidad, maltrato y más temas de rigurosa actualidad” quan realment escup un discurs homòfob i masclista. Podeu veure-ho en aquest enllaç.