Edició 2691

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 07 de desembre del 2025
Edició 2691

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 07 de desembre del 2025

Turull “respecta però no comparteix” la resolució del TEDH i insisteix que el seu empresonament “responia a criteris polítics”

Denuncia que l'Advocacia de l'Estat ha "decorat i afinat jurídicament el que va ser una decisió política"

|

- Publicitat -

El secretari general de Junts, Jordi Turull, afirma que “respecta però no comparteix” la resolució del Tribunal Europeu de Drets Humans emesa aquest mateix dijous i que avala els empresonaments preventius d’ell, Oriol Junqueras i Jordi Sànchez, així com els impediments perquè tots tres participessin en les eleccions del 2017. En una atenció als mitjans després de fer-se pública la decisió d’Estrasburg, Turull ha denunciat que el seu empresonament enmig del seu propi debat d’investidura buscava “escapçar l’independentisme” i “responia a criteris polítics, a una estratègia política”. Així mateix, ha assenyalat que la resolució negativa del TEDH respon a “l’estratègia de l’Advocacia de l’Estat en tot aquest recurs, que ha decorat i afinat molt jurídicament el que va ser una decisió política“. En aquest sentit, ha dit que espera que “no li passi mai més a ningú, tot i que estigui en opcions polítiques als antípodes”.

Publicitat

Malgrat la resolució negativa del TEDH, que compra un per un tots els arguments esgrimits de forma esbiaixada pel Tribunal Suprem, Turull afirma que “ho tornaria a fer”, en referència a sotmetre’s a la investidura en aquell context, després que no pogués celebrar-se la de Carles Puigdemont. “Ho tornaria a fer, evidentment. Com farem tot allò que sigui per a confrontar-nos i plantar cara a aquesta mena de jutges que fan més de justiciers contra l’independentisme“, ha reiterat. També s’ha referit a la candidatura a la presidència de la Generalitat frustrada pel Suprem que va desembocar en el seu empresonament, tot comentant que “si hagués optat, segurament les coses haurien anat d’una altra manera”. Tanmateix, Turull ha reiterat que “ho tornaria a fer”.

Et pot interessar  Junts i ERC carreguen contra la beca de residència de 80.000 euros per a escriptors llatinoamericans anunciada per Collboni

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí