Edició 2399

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 18 de febrer del 2025
Edició 2399

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 18 de febrer del 2025

Turull obre la porta a tancar els CIE amb la delegació de competències d’immigració: “És una vergonya com estan”

El secretari general de Junts defensa que hi hagi "una alternativa amb un punt d’humanitat i dignitat"

|

- Publicitat -

Jordi Turull ha obert la porta a tancar els CIE (centres d’internament d’estrangers) a partir de la delegació de les competències d’immigració que està negociant amb el PSOE. En una entrevista a TVE Catalunya, el secretari general de Junts ha denunciat que és “una vergonya com estan” i ha dit que “si els gestiones els pots tancar”, com ha defensat el seu partit en el passat. En aquest sentit, Turull ha sostingut que volen “les eines” per a poder fer una gestió integral de la immigració i poder plantejar “una alternativa, que hi hagi un punt d’humanitat i dignitat que ara als CIE no hi és”. Pel que fa a les negociacions, ha admès que continuen encallades. “És la diferència entre una gestió integral o formal”, ha insistit.

Publicitat

Jordi Turull ha alertat que en aquesta negociació “tot a punt no està” i ha insistit en els tres punts encallats: fronteres, expedició de NIE i obertura d’expedients d’expulsió. “És la diferència entre fer una gestió integral o de gestió formal, que seria allò que Madrid fa la política i nosaltres, els papers”, ha assenyalat.

Preguntat sobre si Junts pactarà amb l’extrema dreta d’Aliança Catalana, Turull ha afirmat que “no deixarem a cap partit d’extrema dreta l’espai perquè parli de coses que la gent vol que se’n parlin i que no en parla cap altre partit”.

Reducció de la jornada

Pel que fa a la reducció de la jornada laboral a 37,5 hores setmanals, el secretari general de Junts ha admès que el tràmit serà llarg i caldrà veure com es pot “adequar” a la realitat empresarial catalana. Tot i això, ha defensat que “l’ideal és que això arribés per un acord de negociació col·lectiva”, amb el vistiplau de sindicats i patronal alhora.

Qüestió de confiança

L’endemà que la Mesa del Congrés hagi tramitat finalment la PNL sobre la qüestió de confiança, des de Junts demanen al PSOE un canvi en el “relat” i “compliments”. “D’aquesta manera no podem seguir. Durant aquest mes pot canviar? Ho veurem”, ha apuntat Turull. En aquest sentit, no descarta demanar eleccions generals si Sánchez no aconsegueix la seva confiança: “És el següent pas”.

Denúncia contra Comín

Finalment, sobre la denúncia per assetjament d’un exassessor contra Toni Comín, no ha volgut avançar escenaris, a l’espera que la comissió de garanties de Junts prengui decisions. Turull ha dit que “és una situació que passa a totes les cases” i s’ha conjurat a “protegir a la persona que fa la denúncia i fer un respecte escrupolós a la presumpció d’innocència”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí