Dilluns, 5 de desembre de 2022 - Edició 1593
La República

Reyes Maroto arriba tard amb una inversió de 100 milions d’euros per reforçar el “turisme de qualitat”

Reyes Maroto ha explicat al final de la temporada d’estiu que s’invertirà a reforçar el “turisme de qualitat” en una de les majors crisis del sector turístic en els darrers anys. La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme ha descobert la sopa d’all amb una estratègia no absenta de polèmica anomenada “Experiències. Espanya país” i que sembla que potenciarà el turisme experiencial

Redacció 20/08/2021
La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, María Reyes Maroto

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha anunciat que el govern espanyol invertirà “més de 100 milions d’euros” per “reforçar la qualitat” del turisme a Espanya. En una atenció als mitjans aquest divendres, Maroto ha explicat que el seu ministeri està desenvolupant una estratègia anomenada ‘Experiències. Espanya país’, que pretén “sumar valor afegit als productes turístics”. La titular de Turisme ha dit que presentarà l’estratègia al setembre i ha afirmat que suposarà “sens dubte un avenç” i permetrà al sector “sortir reforçat” en la recuperació de la crisi generada pel coronavirus.

Aquesta proposta sorgeix a les acaballes de la temporada d’estiu. Per tant, en un dels moments de major impacte turístic a Espanya, i mostra la voluntat del Gobierno de Sánchez per maquillar, a última hora, una gestió turística que, més enllà de la lògica davallada per la pandèmia, no ha acabat de tenir bons resultats. La pandèmia ha permès una modificació del sector turístic, però esdevé una oportunitat històrica per modificar-lo i invertir-hi.

Una de les modificacions més notòria ha estat que el turisme internacional s’ha desplomat i el de proximitat ha guanyat importància, també s’han observat canvis pel que fa al turisme de muntanya que ha tingut menors pèrdues en comparació amb la de les capitals i grans ciutats.