El ministre espanyol de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, confirma que la seva prioritat és connectar “ràpidament” Barcelona i Madrid, en el que és una nova demostració del nul interès que té a solucionar els retards i caos diaris que pateixen els usuaris de Rodalies. Aquest dilluns, Puente ha anunciat un pla d’inversió perquè els trens d’alta velocitat arribin als 350 km/h; un pla que començarà per la línia Barcelona-Madrid, i que permetrà reduir el trajecte entre les dues ciutats “a menys de dues hores”. Mentrestant, cal recordar que el mes de setembre més de la meitat dels trens de Rodalies van incomplir el seu horari, i per tant circulaven amb retard.
“Passarem a l’ofensiva amb l’alta velocitat. Ens fixem com a objectiu els 350 per hora i serem el segon país del món, després de la Xina”, ha afirmat Puente durant un ‘Esmorzar Informatiu’ d’Europa Press. El ministre espanyol no ha detallat la inversió necessària, però ha precisat que la millora es produirà amb la instal·lació d’unes noves “travesses aerodinàmiques” a les vies d’alta velocitat. Aquestes travesses redueixen un 21% la càrrega aerodinàmica dels trens AVE al seu pas per les vies i, per tant, possibiliten velocitats molt superiors als combois. “Permeten una velocitat un 12% superior amb la mateixa càrrega aerodinàmica“, ha dit. Així mateix, ha avançat que el pla ‘AV350’ inclou una connexió de Barcelona amb Madrid-Chamartín sense passar per Atocha i la construcció d’una nova estació d’AVE a Parla -al sud de Madrid- perquè els viatgers entre Andalusia i Catalunya puguin fer el canvi aquí i no hagin d’entrar a la capital espanyola.


