Edició 2523

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de juny del 2025
Edició 2523

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de juny del 2025

Ponsatí creu que l’error en el seu suplicatori demostra que els que hi van votar a favor no es van estudiar el cas

|

- Publicitat -
L’eurodiputada de JxCat Clara Ponsatí ha presentat una queixa al president del Parlament Europeu, David Sassoli, per l’error en el seu suplicatori on li demana que “adopti les accions necessàries per posar remei a la situació”. L’Eurocambra va publicar dijous una correcció de l’informe aprovat al Comitè d’Afers Jurídics que proposa retirar-li la immunitat perquè deia que el Tribunal Suprem la reclama també per malversació quan només ho fa per sedició. L’eurodiputada denuncia que la correcció posterior es va publicar “amb presses” i que “no repara el perjudici causat”. “No és un error lingüístic menor que es pugui resoldre amb una errata, sinó un error greu que afecta substancialment al meu cas d’immunitat”, diu a la carta.
Per això, Ponsatí defensa que només es pot reparar amb “un procediment similar al que es va seguir per adoptar el text” inicial, insinuant que s’hauria de tornar a votar al Comitè d’Afers Jurídics. “La referència incorrecta evidencia que ni el ponent ni els membres del Comitè que van votar a favor de l’informe sobre la meva immunitat s’havien estudiat el meu cas abans de redactar i votar la proposta”, diu a la missiva enviada aquest divendres a Sassoli. Ponsatí assegura que té “motius per pensar” que si el cas s’hagués portat amb “l’atenció deguda” la votació “podria haver estat diferent”.
Et pot interessar  Un informe esbiaixat de l'Eurocambra identifica onze llengües reconegudes a l'estat on es parlen però sense oficialitat a la UE
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí