El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, ha admès aquest divendres al matí que va rebre el resultat de l’opa amb “gran sorpresa” i que no esperava un resultat “tan contundent”. En declaracions a Catalunya Ràdio, el president del banc ha explicat que ja esperava un suport “absolut” dels inversors minoritaris però que no tenia clar que la reacció dels accionistes institucionals pogués ser “tan important”. Oliu també ha assenyalat que el fracàs de l’opa ha estat gràcies a la societat civil, com les associacions empresarials, partits polítics i clients. A més, ha celebrat que s’hagi acabat amb la incertesa de les darreres setmanes i que les dues entitats puguin continuar treballant en els seus projectes per separat.
El president del Banc Sabadell ha comentat que després de conèixer-se el fracàs de l’opa s’ha pogut “demostrar i convèncer” que el preu de l’oferta no era “suficientment atractiu”. “El resultat és òptim, el resultat per mi és molt bo”, ha afegit. En l’entrevista, el president del Banc Sabadell ha agraït el suport dels accionistes i s’ha mostrat “molt satisfet i molt content” pel resultat.
Oliu ha defensat que tant el Banc Sabadell com el BBVA són dos bancs “molt importants” i molt necessaris” amb projectes diferents i que “poden crear més valor” per als clients i per als accionistes com a entitats separades. El màxim dirigent de l’entitat ha defensat que a Europa hi ha d’haver grans bancs internacionals i aliances europees i d’altres que estiguin centrats en la proximitat. “La nostra aspiració és ser d’aquests segons”, ha apuntat.
D’altra banda, Oliu ha celebrat que s’ha esbargit la “incertesa” del darrer i mig, coincidint amb el període d’acceptació i d’aquesta darrera setmana, a l’espera de saber els resultats de l’opa. “Ara ens permet treballar per allò que és la nostra missió, que és fer que el país, que les empreses, que els ciutadans rebin el suport bancari que necessiten”, ha finalitzat.
Oliu -que aquest divendres es reunirà amb el president de la Generalitat, Salvador Illa- ha reconegut que ha tingut una conversa “distesa” amb el president del BBVA, Carlos Torres, que també li va mostrar la seva sorpresa pels resultats.


