Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026
Edició 2759

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de febrer del 2026

Els autors del ciberatac als tres hospitals catalans filtren carnets d’identitat i informes mèdics

|

- Publicitat -

Els autors del ciberatac del produït el passat 7 d’octubre als hospitals Moisès Broggi, Dos de Maig i General de l’Hospitalet, els tres gestionats pel Consorci Sanitari Integral (CSI) han publicat 54 Gb de dades al web fosc, segons ha avançat el diari ‘Ara’. L’organisme sanitari ha confirmat la filtració d’un volum “reduït” de dades que l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya està analitzant. Segons el rotatiu, es tracta, entre d’altres, de fotografies de DNI i informes mèdics. El CSI demana als professionals prestar atenció “especial” davant possibles informacions que puguin arribar via correu electrònic o terminals mòbils “per evitar eventuals suplantacions”.

Publicitat

De moment, i amb l’objectiu de “mitigar” l’abast del ciberatac, el CSI ha restaurat el sistema informàtic amb un servei de còpia al núvol, ha implantat mesures per evitar la suplantació d’usuaris dels sistemes d’informació corporatius, ha activat el pla de contingència per mantenir l’activitat assistencial i ha fet maniobres de segmentació de xarxa o de desplegament de tallafocs per dificultar el moviment intern de l’atacant i limitar l’impacte de l’acció.

Segons el diari ‘Ara’, l’atac ha estat reivindicat per un grup de pirates informàtics anomenat Gold Dupont, un grup de ‘ransomware’ que encripta la informació de la víctima i exigeix un rescat a canvi de tornar-l’hi.

Et pot interessar  Descarten un ciberatac com a motiu de la caiguda del Centre de Trànsit Centralitzat que va col·lapsar Rodalies
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí