Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El programa “APM?” triomfa als premis de TikTok

|

- Publicitat -

El programa televisiu “APM?” ha guanyat el premi al concurs #ForYouFest, el festival de la xarxa social TikTok en la categoria de “Partner de Contingut”, modalitat de comèdia. D’aquesta manera, el programa reafirma, tot i els anys transcorreguts, la seva presència entre el públic català, fins i tot del públic jove, més lligat a les noves plataformes com ara TikTok que no pas a la televisió.

“Alguna pregunta més?”, més conegut com l'”APM?”, és un dels programes de zàping i entreteniment més vistos del país. Fa 19 temporades que el seu humor satíric va arribar a les cases catalanes i, des d’aleshores, el programa ha fet mans i mànigues per quedar-s’hi, intentant ocupar molt més que la pantalla de televisió. Així, el programa ha anat desenvolupant-se també en noves plataformes digitals i transmèdia, incrementant el contacte i la interacció amb el públic.

Publicitat

Una d’aquestes plataformes ha estat, precisament, TikTok, on el perfil del programa suma 220.000 seguidors i continua creixent. El programa ha sabut adaptar el seu contingut a l’estil de la xarxa social amb vídeos curts que creen expectativa, un ús directe i mordaç de l’humor, o talls de fragments dels reportatges, per exemple. Les publicacions tenen una mitjana de 150.000 visites; algunes s’han fet virals i superen les 500.000 visualitzacions, i altres poques han sobrepassat el milió.

D’altra banda, TikTok no és l’única plataforma on està present l’humor de l’APM. El programa adapta el seu contingut també a altres xarxes socials; per exemple, a Instagram es fa un directe setmanal i es publica un reportatge exclusiu, A Twitch s’emeten dos directes per setmana sobre l’actualitat i sobre cuina amb toc humorístic; fragments d’aquests directes s’emeten posteriorment a YouTube. A Twitter es publiquen fragments exclusius dels reportatges, i a Facebook s’aposta per viralitzar el contingut.

Aquesta estratègia li ha servit no només per guanyar el premi del #ForYouFest de TikTok, sinó també per consolidar-se com un dels programes estrella de TV3 que millor ha sabut mantenir la dinàmica i el públic al llarg dels anys.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut