Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Educació avança el desplegament del Pla nacional del llibre i la lectura per incentivar l’hàbit lector entre l’alumnat

El nivell de comprensió lectora dels alumnes de 4t de primària se situa a la cua de l'Estat espanyol, després d'haver perdut 15 punts en 5 anys

|

- Publicitat -

Primeres mesures per pal·liar els mals resultats que Catalunya ha obtingut en les últimes proves PIRLS. El departament d’Educació ha decidit avançar el desplegament d’algunes de les mesures previstes en el Pla nacional del llibre i la lectura (aprovat el 2022) després que l’alumnat de 4t de primària fos el que més ha empitjorat en comprensió lectora d’arreu de l’Estat. Segons els resultats de les proves, Catalunya ha obtingut una puntuació de 507, 14 punts, molt per sota de la mitjana espanyola, que se situa en 521 punts.

Catalunya ha empitjorat un total de 15 punts en els últims 5 anys, i se situa a la cua de l’Estat espanyol, només per davant de Ceuta i Melilla. L’alarmant deteriorament de la comprensió lectora dels alumnes de 4t de primària, que “no sorprèn”, segons apunten fonts d’Educació que al·leguen que les últimes proves de competències bàsiques ja van mostrar aquesta caiguda, ha fet saltar les alarmes encara més. Després que entitats com la Fundació Bofill hagin instat el Govern a impulsar polítiques adreçades “directament” a millorar la lectura durant les vacances d’estiu per a l’alumnat més vulnerable, Educació ha fet també un primer pas desplegant el Pla nacional del llibre i la lectura.

Publicitat

Educació ha confirmat que impulsarà una prova pilot a 50 centres educatius el pròxim curs per tal de reactivar les biblioteques escolars, destinant professionals que acompanyin en el procés, com ara un bibliotecari cada 10 centres, i establint un model “clar” de biblioteca escolar. La voluntat també és que les biblioteques escolars mantinguin acords amb altres agents, com llibreters, bibliotecaris o entitats pedagògiques, i dotar els centres d’un programari més avançat per gestionar aquests espais amb les plataformes ‘Gestió biblio’ i ‘Ebiblio’. A la vegada, fonts del departament han assegurat que també tirarà endavant diverses accions en compressió lectora i alfabetització, com  ara dedicar un temps “específic” a la lectura dins les aules i en totes les matèries.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut