Diumenge, 2 d'abril de 2023 - Edició 1711
La República

Aragonès afirma que l’avaluació de danys es farà conjuntament amb els ajuntaments

El president de la Generalitat ha fet saber que l’avaluació de danys es farà conjuntament amb els ajuntaments i afirma que estudien la declaració de zona catastròfica

Redacció 02/09/2021
Pla obert del carrer Joan Maragall d'Alcanar, que ha patit els efectes dels aiguats

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha dut a terme una roda de premsa a Amposta per valorar l’actuació dels cossos d’emergència i els ha agraït la seva feina. El president de Catalunya ha mostrat el seu suport “a totes les persones afectades” i s’ha mostrat positiu davant del fet que “no s’hagin hagut de lamentar pèrdues personals”.

El líder d’ERC ha explicat que actualment estan fent una “avaluació de danys” conjuntament amb els ajuntaments i ha advertit que “les asseguradores hauran de cobrir els danys” mentre estudien si declararan les zones més afectades com a catastròfiques. En cas que fos així, això comportaria més recursos, per restablir els danys dels aiguats.

Aragonès ha apuntat que “aquests fets seguiran succeint” i ha explicat que “les mesures de la Generalitat ho tindran en compte” en la línia de la resistència i la resiliència d’aquests territoris. És a dir, ha afirmat que s’aportaran mecanismes perquè els aiguats afectin menys i ajudin a facilitar més la recuperació.

Aragonès ha explicat que seguiran treballant amb el Comitè tècnic per retornar com abans millor la normalitat al territori i poder restablir els danys causats pels aiguats.