Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

A Cunillera se li escapa que l’Aeroport afavorirà “més enllà inclús de Catalunya”

La portaveu del Gobierno a Catalunya ha posat l’accent en què l’ampliació afavorirà més enllà de Catalunya. És a dir, ha mostrat els interessos de l’Estat en aquest projecte en comptes de mostrar els beneficis pels catalans

Redacció
Redacció 10/08/2021
Pla mig de la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, gesticulant en la roda de premsa de balanç de compliment dels compromisos de l'executiu de Sánchez, el 10 d'agost del 2021 (Horitzontal).

LLa delegada del Gobierno a Catalunya, Teresa Cunillera, ha dut a terme una roda de premsa per fer balanç del grau de compliment de les promeses del president del Gobierno a Catalunya. Dels 1.463 compromisos que ha xifrat, ha afirmat que se n’ha complert el 32,8% i que “està treballant en el compliment total en acabar la legislatura”, que com a màxim acabarà el 2023.

Cal recordar que com que actualment manquen tres mesos per arribar a la meitat de legislatura de Sánchez i no hi ha evidències que permetin afirmar que l’esgotarà. De fet, podria deixar a mitges part dels compromisos, si les eleccions tinguessin lloc abans del final de legislatura, en una finestra temporal més beneficiosa pels socialistes.

Teresa Cunillera ha assegurat que l’ampliació acordada entre l’Estat i la Generalitat per a l’aeroport del Prat busca “tirar endavant una Catalunya molt competitiva amb els grans països que volen competir amb el tema del talent” i que, per tant, cal prendre aviat una decisió: “Hem de fer-ho ja”.

Ha assegurat que el projecte repercutirà “més enllà inclús de Catalunya” i serà “molt important per a tota l’àrea mediterrània”. Aquestes declaracions mostren la implícita voluntat del Gobierno de fer la inversió de l’aeroport del Prat, amb una perspectiva que no està pensada en interès dels ciutadans de Catalunya, sinó dels espanyols.

Ha afirmat que l’ampliació “es farà amb tota la seguretat i garanties”, però no ha explicat quines mesures s’han previst per reduir aquest impacte en el medi ambient que, encara que només sigui per l’augment d’activitat, comportarà unes majors conseqüències. D’aquesta forma, d’una banda s’observar que el Gobierno afirma el seu compromís amb l’ecologia, però no presenta mecanismes per assegurar-lo.

Cunillera no ha aprofundit sobre l’impacte en el medi ambient que comportarà de manera directa i indirecta l’ampliació de l’aeroport i només n’ha mencionat els beneficis econòmics. Tampoc ha fet comentaris en relació amb què l’ampliació de l’Aeroport del Prat suposa la pèrdua de la fàbrica de bateries a Catalunya “per equilibrar la inversió en les autonomies” i que aquesta valoració d’igualar la inversió, tampoc no té en compte la contribució.

Finalment la portaveu del Gobierno a Catalunya ha afirmat que “no és bo que la Comissió Bilateral hagi estat tres anys sense parlar” i traspassa la responsabilitat el Govern, sense mencionar que perquè dos es reuneixin, cal que les dues parts tinguin voluntat de fer-ho.