El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, continua escalfant la cadira i mentint sobre el que va estar fent les hores en què va estar completament desaparegut mentre el poble valencià s’ofegava el 29 d’octubre d’ara fa un any. Un any després, sense haver dit una sola veritat, ni haver dimitit tal com ha reclamat la societat valenciana amb 12 manifestacions multitudinàries, Mazón ha tingut la poca vergonya d’admetre que en la gestió de la catàstrofe “hi va haver coses que haurien d’haver funcionat millor”. Ho ha afirmat durant la seva declaració institucional amb motiu del primer aniversari de les riuades, el qual ha aprofitat també per a declarar el 29 d’octubre, i els tres dies següents, com a dies de dol oficial i de record a les víctimes de la gota freda.
El president de la Generalitat Valenciana ha assegurat que tot just fa un any es va viure “una de les catàstrofes més devastadores de la història” al País Valencià. Per aquest motiu, ha aprovat declarar els pròxims tres dies com a dol oficial, i fer que durant els propers anys sigui una jornada de “record”. En un exercici impensable de vilesa, el president i líder del PP valencià ha afirmat que van “tractar de fer el millor en unes circumstàncies inimaginables, però en alguns casos no va ser suficient. I ho hem de reconèixer”. També ha volgut fugir de les crítiques que li plouen des de l’oposició i des d’arreu de l’Estat dient que aquest primer aniversari no ha de ser un dia de “confrontació”; fent gala novament del seu desvergonyiment, ha intentat blanquejar la situació remarcant que s’hauria de “reflexionar” sobre com els valencians es van sentir “desemparats” tant el dia de la dana com els següents.
Com que la seva gestió va ser nefasta i va provocar 230 morts, el president popular no ha volgut entrar en detalls sobre la qüestionada gestió de les riuades, i ha optat per posar el focus en la resposta de la societat civil. “En el moment més difícil la societat va mostrar que és un poble unit, generós, valent i compromès”, ha dit, sense explicar que ni ell ni el seu Govern han mogut un dit per a ajudar la ciutadania, si es té en compte que manté 9 milions d’euros per a ajudes bloquejats, d’un total de 12 milions recaptats a partir de donacions ciutadanes. Com era d’esperar, ha tornat a mentir en assegurar que l’aniversari del desastre de la dana ha servit a la Generalitat per “reafirmar la determinació de no deixar ningú enrere” i per “continuar impulsant les actuacions necessàries per a assegurar la cooperació, reforçar la seguretat i millorar la prevenció”. “Del dolor n’ha de sorgir la força; i de la memòria, l’esperança”, ha expressat.


