L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) no dubta a l’hora de denunciar la deriva que pateix TV3; una deriva cap a la desnacionalització que inclou la censura de documentals i símbols. A través d’un comunicat, l’ANC ha repassat les polèmiques més recents de TV3, per tal de fer una sèrie de demandes tot recordant que “la televisió pública catalana ha de ser un veritable servei públic independent del poder polític i econòmic, que fomenti el pensament crític, reflecteixi la diversitat del país i contribueixi a la cohesió social i nacional“. L’ANC, però, té clar que els responsables d’aquesta deriva es troba en “la majoria espanyolista del Parlament, vinculada al 155″, però també dispara contra els partits independentistes i sobiranistes: “Resulta incomprensible que partits considerats independentistes o sobiranistes participin d’aquestes polítiques, en comptes d’actuar conjuntament per frenar la deriva espanyolista i recuperar una majoria independentista que, amb les desafeccions que provoquen, cada cop esdevé més llunyana”.
L’Assemblea exposa la realitat que travessen la llengua i la cultura catalanes, i és que “necessiten una televisió nacional pública, transparent i creïble”. Un paradigma, però, que l’ANC denuncia que és “assetjat” amb casos de censura, ingerències polítiques o institucionals, modificacions en programes històrics com el telenotícies, o canvis tant en la programació com en les marques històriques de la casa. “Acabem de veure com un documental molt rigorós, Alerta inundable, patia una censura plena d’ingerències polítiques, amb alguns càrrecs vinculats als partits considerats independentistes o sobiranistes encapçalant la cacera” exposa l’ANC, tot afegint que aquestes ingerències polítiques als programes informatius ‘Sense Ficció’ i ’30 Minuts’ són una “constant de fa temps” quan es compromet algun departament del Govern o alguna institució rellevant.
L’entitat independentista denuncia també la censura d’un “anunci on surt tangencialment una estelada”, el qual finalment va emetre’s per la pressió social. L’entitat també lamenta la deriva espanyolista dels informatius de 3Cat / TV3, que cada vegada són més en clau espanyola, així com els canvis de les marques històriques de Catalunya Ràdio, 324 i Catalunya Informació, que passaran a dir-se 3Cat i a publicar el seu contingut a xarxes al perfil unificat de la televisió catalana. Finalment, l’ANC també critica que s’hagin fet canvis en la programació i s’hagi contractat com a conductors de programes a influenciadors digitals “banals i desconnectats de la cultura i la societat catalana”.
“Els mitjans de comunicació són una eina clau en qualsevol procés de regeneració democràtica. Sense una premsa lliure, plural i compromesa amb la veritat, la ciutadania no pot exercir plenament els seus drets ni participar amb criteri en la vida pública” reflexiona l’ANC en el seu comunicat. “TV3 no ha de ser una televisió al servei de la promoció del govern de torn, sinó del país” exposa l’entitat, tot comentant que l’actitud de censura i ingerències polítiques “xoca frontalment amb la regeneració democràtica necessària per avançar cap a una nova República catalana”.
Per tot això,


