L’ampliació de l’aeroport del Prat-Josep Tarradellas continua endavant, malgrat no ser una demanda ciutadana ni un projecte de primera necessitat. Aquest dilluns, el president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat que en “els pròxims dies” es licitarà la redacció del nou pla director tècnic de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, que posarà en marxa l’ampliació de la infraestructura. Segons ha detallat, la xifra de sortida del pla director és “molt superior a l’habitual” per a aquest tipus de documents, a causa de la complexitat del procés ambiental i a la tramitació davant la Unió Europea.
El president d’Aena ha assegurat que és un document “singular” per “raons mediambientals i per la polèmica pública” amb l’ampliació de l’aeròdrom. Per això, Lucena ha detallat que el pressupost s’enfilarà fins a 4,45 milions d’euros, en comptes del mig milió habitual, “perquè es necessiten assessories tècniques importants” i ha dit que el procés tindrà “durada màxima” de cinc anys. Al voltant dels tres milions d’euros de la partida seran per a les “modificacions ambientals”, ja que el projecte afecta la zona de la Ricarda, que forma part de la xarxa Natura 2000.


