Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

L’ACM obrirà una oficina a Brussel·les per “enfortir la veu” del municipalisme català

Meritxell Budó, presidenta de l'entitat, sosté que “permetrà defensar els interessos dels municipis” i “construir una Europa més connectada amb la realitat local”

|

- Publicitat -

L’Associació Catalana de Municipis (ACM) obrirà una oficina a la Casa dels Municipis a Brussel·les amb l’exeurodiputat Jordi Solé com a cap. La presidenta de l’associació, Meritxell Budó, ha afirmat que l’obertura de l’oficina “permetrà defensar els interessos dels municipis” i “construir una Europa més connectada amb la realitat local”. L’acció complirà un dels compromisos del Pla de Mandat 2023-2027 que és la defensa dels interessos municipals i es troba dins del Pla d’Internacionalització de l’ACM. Els objectius d’aquest projecte són enfortir la veu del municipalisme i “intentar” influir en les polítiques europees, projectar els ajuntaments internacionalment, millorar l’accés als fons europeus i crear aliances “útils”.

Publicitat

L’oficina estarà a la Casa dels Municipis a Brussel·les on l’ACM i s’inaugurarà al setembre segons la presidenta de l’associació, Meritxell Budó. Aquesta compartirà espai amb unes altres 15 entitats municipals de diferents països que els permetrà “fer sinergies” amb altres actors i institucions. L’exeurodiputat i futur cap de l’oficina de l’ACM a Brussel·les, Jordi Solé, ha afegit que estar amb altres entitats municipals els “ajudarà a aprendre” i també a compartir les seves “bones pràctiques” que puguin servir a altres municipalitats.

Per què s’ha creat el projecte?

Budó, ha comentat a la presentació del projecte la “voluntat” dels diferents municipis catalans d’internacionalitzar-se. Ha posat èmfasi en el fet que vivim en un món “cada vegada més interconnectat” i que “cal” poder participar en l’àmbit europeu. També ha parlat del tema Solé, que ha destacat que ja hi ha municipalitats d’altres països que estan a la capital europea i que “si fa tant temps que estan vol dir que val la pena ser-hi”.

Els objectius de l’oficina

A més, Solé ha mencionat que volen tenir una connexió més “fluida i estable” amb les institucions de la Unió Europea, començant per la Comissió de la Unió Europea, però també en altres com ara el Parlament Europeu. L’exeurodiputat ha afirmat que volen poder fer un seguiment de les accions de les institucions europees per tal de poder “avançar-se a allò que acabarà arribant” a les regulacions dels municipis catalans.

Et pot interessar  L'ACM reivindica des de Montserrat la importància del municipalisme en un moment de "desencís"

“Volem ser útils i que els municipis vegin que ho som”, ha dit Solé a la presentació del projecte de l’oficina i ha comentat que. L’exeurodiputat ha expressat que volen participar en consultes i aportar el punt de vista dels municipis catalans, a més d’incrementar la visibilitat de l’ACM a escala internacional. Solé ha reiterat que defensaran i “donaran veu” als interessos, preocupacions i propostes dels municipis catalans, a més “d’acompanyar” a aquells que necessitin dur a terme accions a Brussel·les.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí