Edició 2748

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de febrer del 2026
Edició 2748

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de febrer del 2026

La policia i la Guàrdia Civil van endur-se documentació i mostres de les investigacions que es fan a l’IRTA-CReSA

L'escorcoll va allargar-se catorze hores

|

- Publicitat -

L’IRTA-CReSA ha afirmat que els Mossos i la Guàrdia Civil van endur-se documentació i algunes mostres relacionades amb les investigacions que es fan al centre, en el marc de l’escorcoll a les instal·lacions pel brot de pesta porcina africana (PPA), el qual va allargar-se unes catorze hores. L’entitat explica que ha estat “objecte d’una actuació policial de verificació i registre” i recorda que davant la declaració del brot de pesta porcina s’han establert “diverses línies d’investigació complementàries”, totes “orientades a esclarir l’origen del virus amb rigor i transparència”. L’escorcoll, que va començar a les nou del matí i va acabar a les onze de la nit, quan la Guàrdia Civil finalment va marxar, el va ordenar el jutjat d’instrucció número 2 de Cerdanyola del Vallès en el marc de les diligències prèvies declarades secretes. L’IRTA-CReSA destaca que ha col·laborat “des de l’inici de les diligències” per “aportar tota la informació” i “facilitar” la feina a les autoritats.

Publicitat

Tant els Mossos d’Esquadra com la Guàrdia Civil han indicat que l’entrada a les instal·lacions s’ha fet “seguint els protocols i mesures de seguretat que requereixen aquest tipus de centres d’investigació”. Durant tot el dia es van poder veure efectius especialitzats en detecció i contenció de riscos nuclears, radiològics, bacteriològics i químics, equipats amb EPI específics, amb caputxa, guants i botes.

La portaveu del Govern, Sílvia Paneque, demanava ahir “màxima prudència” i recordava que “no hi ha cap dada o informació que permeti ni negar ni validar” la responsabilitat del Centre de Recerca en Sanitat Animal en l’expansió del virus. “No podem ni confirmar ni desmentir una qüestió que s’està investigant”, insistia.

Et pot interessar  VIDEO | Llach denuncia la connivència dels Mossos amb la repressió política contra l'independentisme: "No és possible una policia així"
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí