Dilluns, 27 de març de 2023 - Edició 1705
La República

La Plataforma Sabadell Lliure de Corrupció celebra la condemna a Manel Bustos pel cas Mercuri

La plataforma ha estat especialment crítica amb els socialistes, ja que a parer seu considera que han provat d’evitar la imatge de membres de la formació entrant a la presó, en comptes de lluitar contra la corrupció

Agències 16/12/2021
Pla mitjà de Manuel Bustos, exalcalde de Sabadell, atenent els mitjans de comunicació a la sortida del jutjat el 6 de novembre de 2018

La plataforma Sabadell Lliure de Corrupció (SBDLC), que exerceix d’acusació particular en el cas Mercuri, ha valorat “molt positivament” que l’Audiència Provincial de Barcelona hagi ratificat la pena de presó imposada a l’exalcalde de Sabadell, Manuel Bustos, per la seva vinculació en el cas Mercuri i li doni un mes de termini per ingressar en un centre penitenciari.

En un comunicat, assegura que l’argumentari del tribunal per desestimar la suspensió de la pena sol·licitada per la defensa, “ratifica” els arguments que han defensat des del primer dia i que “els serà d’utilitat” pels judicis pendents. També qualifiquen de “greu” l’actitud del PSC per intentar afavorir la “impunitat” de Bustos en comptes de voler depurar responsabilitats.

Al text, un cop més, han lamentat l’actitud del PSC, Podem i Ciutadans, que el passat mes d’abril es van “desentendre” de la seva responsabilitat d’actuar de manera clara en la lluita contra la corrupció i es van inhibir de posicionar-se sobre el compliment de les penes quan l’Audiència els hi va requerir com a acusació particular que exerceix el consistori.

Sobre el PSC concretament, la plataforma considera que el seu comportament al llarg del procés demostra que el seu interès no és la lluita contra la corrupció, l’interès públic i la credibilitat democràtica, sinó evitar la imatge de membres de la formació entrant a la presó.