Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024
Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024

La Plataforma per la Llengua acusa la Generalitat Valenciana de negar-se a investigar Leroy Merlin per un cas de discriminació lingüística

|

- Publicitat -

La Plataforma per la Llengua ha donat a cpnèixer que el 27 de maig  va presentar una reclamació davant la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de la Generalitat Valenciana per l’actitud d’un treballador de l’empresa Leroy Merlin de Massanassa, que va negar l’atenció en valencià a una clienta que va telefonar a l’establiment. Cal tenir en compte que  la Llei de l’Estatut dels Consumidors i Usuaris disposa que “les persones consumidores i usuàries tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials”. El 2 de juny, aquest Servei Territorial d’Artesania, Comerç i Consum de la província de València “ens va informar que s’havia traslladat la reclamació a Leroy Merlin, perquè fos l’empresa la que prengués mesures pertinents per evitar la situació denunciada”. La Plataforma per la Llengua no està conforme amb aquesta resposta i ha presentat unes al·legacions davant d’aquest organisme.

Segons l’article 35 de l’Estatut dels Consumidors i Usuaris sobre «actuacions de protecció», les administracions públiques valencianes estan obligades a desenvolupar les actuacions administratives o judicials necessàries per garantir la protecció efectiva dels drets dels consumidors i usuaris i, a més, han d’instruir i resoldre els procediments sancionadors de les infraccions en matèria de consum. Per tant, pertoca a aquest Servei de Consum obrir un expedient sancionador per infracció a l’empresa Leroy Merlin.

Publicitat

L’Estatut dels Consumidors i Usuaris preveu un règim sancionador per diferents infraccions lleus, que podrien ser d’aplicació davant d’una vulneració dels drets d’una consumidora, com és el cas de la dona a qui se li va negar l’atenció en valencià per un treballador de Leroy Merlin.

La Plataforma per la Llengua denuncia que la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum no ha fet cap actuació per investigar els fets que vam posar en el seu coneixement, i a més ha defugit les seves obligacions en la defensa dels consumidors i usuaris valencians. Considera que en aquest cas no es pot delegar en Leroy Merlin avaluar l’incompliment del dret d’una consumidora,  perquè l’empresa és la part infractora i no pot ser alhora jutge i part.

Et pot interessar  Catalanofòbia del cònsol equatorià a les Balears: afirma que la llengua "discrimina", "segrega" i "roba oportunitats"
Publicitat

Opinió

Minut a Minut