La Generalitat tancarà de manera immediata l’oficina a Tel-Aviv després d’arribar a un acord amb els Comuns, segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat l’ACN. Es tracta de l’oficina comercial d’ACCIÓ a la segona ciutat més gran d’Israel, que fa 10 anys que es va obrir. L’anunci s’oficialitzarà aquest dimecres al matí en una reunió entre el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i la líder dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, just abans de l’inici del ple al Parlament. El tancament d’aquesta oficina és una promesa que ja havien fet en campanya electoral els Comuns, socis d’investidura del govern d’Illa.
El tancament “immediat” de l’oficina es farà efectiu les pròximes hores. Es tracta de l’oficina comercial d’ACCIÓ a la segona ciutat més gran d’Israel, que fa 10 anys que es va obrir. L’anunci s’ha oficialitzat aquest dimecres al matí en una reunió entre el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i Albiach, just abans de l’inici del ple al Parlament. El tancament d’aquesta oficina és una promesa que ja havien fet en campanya electoral els Comuns, socis d’investidura del Govern d’Illa.
Albiach ha celebrat el tancament de l’oficina d’ACCIÓ a Tel-Aviv (Israel), després de l’acord tancat amb la Generalitat. En una roda de premsa aquest dimecres al Parlament, Albiach ha defensat el pacte després de negociar ella mateixa amb el president del Govern, Salvador Illa les últimes setmanes. La líder del grup dels Comuns ha defensat que la “massacre” requereix respostes, i que Catalunya no podia seguir “impassible” davant l’apartheid d’Israel a Gaza: “La pregunta és per què no abans? Què més havia de passar? Si no era ara, quan?”. Albiach ha denunciat l’extermini de la població civil i la colonització i neteja ètnica d’Israel contra els territoris ocupats.
La comuna valenciana fins i tot fa cara d’enfadadota; és que aquests israelians són tan dolents!