A l’hora de la veritat, queda demostrat de quin bàndol cauen les institucions judicials espanyoles. La fiscalia ha deixat clar que vol mantenir la persecució contra el president a l’exili Carles Puigdemont i contra l’exconseller també exiliat Toni Comín, tal com demostren els dos escrits de 14 pàgines signats pel fiscal Pedro Crespo, en els quals es demana al Tribunal Constitucional que mantingui les ordres de detenció contra els dos polítics independentistes exiliats. El fiscal ha presentat l’escrit en resposta a la pregunta que el TC va formular arran de la petició de Puigdemont i Comín de suspensió de l’ordre de detenció.
El Constitucional ja va denegar fa uns dies suspendre cautelaríssimament les ordres de detenció, perquè no va apreciar una urgència excepcional, però va donar un termini a la fiscalia per decidir si suspèn les ordres de forma cautelar mentre estudia els recursos dels dos polítics independentistes contra la denegació de l’amnistia per part del Tribunal Suprem. Tanmateix, el president del Tribunal Constitucional (TC), Cándido Conde-Pumpido, ja va dir que no preveu que el tribunal pugui resoldre els recursos d’empara fins després de Nadal, ja que les recusacions de magistrats plantejades per les defenses van endarrerir els terminis. Les recusacions van ser rebutjades.



Per al MHP Sr. Puigdemont, És evident el joc del PSOE mantenint en estat de “Shock and Awe”
fins al final de la seva legislatura. Primer evitar en cas d’eleccions (que veig a prop) No es pugui presentar amb igualtat de condicions i segona; allargar amb black mail, els vots captius de Junt x Catalunya. Però, tot té un límit, amb el MHP Sr. Carles Puigdemont.
Preparem-nos per possibles eleccions,