La Fiscalia rebutja la petició de García-Castellón d’investigar de forma secreta les “filtracions” de la causa del Tsunami

El jutge estava entestat a perseguir les autoritats o els funcionaris que suposadament van fer pública la resposta de Suïssa

|

- Publicitat -

El jutge de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón té el cap calent de tants clatellots que rep en relació amb l’esbiaixada investigació de la causa del Tsunami Democràtic que du a terme. Després que Suïssa el deixés en evidència rebutjant la comissió rogatòria que el jutge espanyol havia sol·licitat el mes de novembre passat per tal d’obtenir la localització i la informació bancària de la secretària general d’ERC Marta Rovira, García-Castellón va emprenyar-se perquè aquesta resposta de les autoritats helvètiques fa fer-se pública. El jutge espanyol, doncs, va obrir una peça separada dins del cas, amb caràcter reservat, per tal d’aclarir si es va cometre un possible delicte de revelació de secrets.

Publicitat .

Ara, el Ministeri Fiscal ha rebutjat aquesta petició del magistrat espanyol, en considerar que no és competent per a dur a terme la investigació sobre les suposades filtracions, i demana a l’Audiència Nacional que ho remeti als jutjats d’instrucció de Madrid, segons ha avançat ‘El Nacional’. La Fiscalia també contradiu els arguments exposats per García-Castellón, que denunciava que la revelació de la resposta buscava la impunitat i el benefici dels encausats, i insisteix que no hi ha cap mena de connexió entre els delictes que s’investiguen en el cas Tsunami i la presumpta revelació de secrets, ja que els primers van tenir lloc el 2019 i el segon, la setmana passada.

 

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

.