Dilluns, 25 de gener de 2021 - Edició 914
La República

La Fapel treu a la llum la part fosca de la Llei Celaá: “Ataca” la pluralitat i la llibertat individual

Alerta que s’afecta un 30% de l’educació i que suposa “un pas més cap a la nacionalització” de l’ensenyament

Avatar
Agències 05/11/2020

La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Escoles Lliures de Catalunya (Fapel) ha apuntat que el projecte de llei òrganica de modificació de la LOE (LOMLOE), coneguda com a Llei Celaá, té un efecte “monstruós” perquè “ataca greument” el 30% de l’educació i menysté la pluralitat i la llibertat individual. L’organització ha valorat molt negativament el projecte, ha apuntat que la concertada “no és un problema” sinó part de la solució i ha exigit un pacte educatiu estable “en el que tots hi càpiguen”. “No lleis sense consens ni diàleg”, ha apuntat. A més, ha considerat que la norma es “un pas més cap a la nacionalització de l’ensenyament”.

La Fapel ha afirmat que el projecte vol “imposar” el model públic i únic, la laïcitat i fer “subsidiaris” als agents de la concertada. En aquest sentit, ha afirmat que castiga “fins a fer-la desaparèixer”, la pluralitat de models educatius i el caràcter propi –entre ells el model d’educació especial-, retalla drets fonamentals ja assolits, així com la capacitat de triar escola.

Pel que fa al personal, la Federació ha alertat que el projecte del govern espanyol “amenaça” milers de llocs de treball i condemna a docents, personal d’administració i serveis i complementaris a continuar fent la mateixa funció però en pitjors condicions laborals i salarials. En aquest sentit, ha retret que no es menciona una millora en el finançament

La Fapel ha destacat que tot això afecta a més de 2.100.000 alumnes, 8.217.662 pares 5.300 centres educatius, 56.832 alumnes amb necessitats especials i milers de projectes educatius que queden en risc de desaparició.

“Volem la complementarietat de l’escola pública i l’escola concertada, pluralitat, respecte als drets fonamentals de les famílies, corregir l’infrafinançament per garantir la gratuïtat de la plaça i fer un sistema més equitatiu”, ha reivindicat la FAPEL.

Relacionats