Dijous, 23 de març de 2023 - Edició 1701
La República

La CUP posa dades sobre la taula per desmuntar les mentides del feixisme sobre el català

Albert Botran ironitza veient el clar pas enrere de la normalització lingüística: “Curiós el cas d’una llengua imposada que no para de recular”

Àlex Huguet 04/01/2022

El català no només no s’imposa prou per intentar fer-lo sobreviure, sinó que viu perseguit, i any rere any en va minvant el seu ús dins la societat. I no tan sols la catalana. En tots els àmbits dels Països Catalans, les dades marquen un clar retrocés gradual que pot suposar l’extinció definitiva d’aquí no tants anys.

Així ho ha constatat la CUP en un gràfic on mostra com la llengua cada cop és menys utilitzada. Així, es percep que en el cas de Catalunya hi ha una reducció del 9,9% de parlants en els últims 15 anys. En el mateix període, el País Valencià recula un 4,5% i les Illes Balears un 8,2%. El cas més sonat, el de la Franja, amb un descens del 24%.

En aquest sentit, el diputat de la CUP al Congreso, Albert Botran, ha parlat amb ironia sobre el fet que “la llengua imposada que no para de recular”, i anima a desmuntar “amb dades” els “arguments del nacionalisme lingüístic espanyol” per tal de lluitar pel català i augmentar-ne l’ús.