La CUP carrega contra la reforma de la llei de política lingüística: «Toca de mort al model d’immersió lingüística»

|

- Publicitat -

El diputat de la CUP-NCG Xavi Pellicer ha denunciat que la reforma de la llei de política lingüística «toca de mort» el model d’immersió lingüística i ha exigit a ERC, PSC i comuns que retirin la proposta. «No posem una catifa vermella perquè es carreguin el model, no diguem que l’estem blindant quan en realitat es toca de mort; no retrocedim voluntàriament ni un pam perquè després serà un altre, i un altre, i un altre», ha subratllat en roda de premsa. Per als cupaires cal una resposta de país per fer front a la sentència que imposa el 25% de castellà a les aules i ha demanat al Govern que «rectifiqui l’actitud» envers la comunitat educativa.

Publicitat

Pellicer ha insistit que la proposta de reforma de la llei no blinda la immersió i ha exigit a ERC, comuns i PSC que «deixin de marejar la perdiu» i «diguin les coses clares». El cupaire els ha acusat de voler «aterrar» la sentència i «donar-li categoria de consens social» i ha assegurat que «no és que protegeixi la immersió, sinó que la trinxa i la destrueix».

Els cupaires han demanat que s’iniciï un procés de debat amb entitats en defensa de la llengua i amb les comunitats educatives per tal d’articular un front comú contra la sentència.

Sobre la proposta de decret llei que prepara el Govern per fer front a la situació, els cupaires han dit que encara no l’han pogut analitzar perquè no l’han vist però han remarcat que s’ha fet sense consens social i han acusat el Govern de voler resoldre la situació sense conflicte i «des dels despatxos i la foscor».

Jocs d’Hivern

Pellicer també s’ha referit a la manifestació del cap de setmana a Puigcerdà contra la candidatura als Jocs d’Hivern i ha insistit que el Govern retiri el projecte. El cupaire s’ha adreçat directament al president de la Generalitat, Pere Aragonès, i li ha dit que defensar el projecte «és absolutament incompatible amb un partit que es defensa d’esquerres, independentista i ecologista».

A més, també ha reclamat a l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que «trenqui el silenci» i «es posicioni d’una vegada per totes» sobre el projecte dels Jocs. «Ha arribat l’hora de deixar de posar-se de perfil i mullar-se», ha dit.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí