Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Junts, ERC i la CUP reclamen responsabilitats a Niubó pel caos en el procés d’adjudicació de places docents

Els partits independentistes volen que es depurin responsabilitats i lamenten la manca de suport d'Educació al professorat

|

- Publicitat -

Els partits independentistes d’ERC, Junts i la CUP s’han plantat davant el caos i les incidències que han obligat a suspendre el procés d’adjudicació de places docents, i que pot afectar l’inici del curs escolar. Els tres grups han reclamat responsabilitats al Departament d’Educació i a la consellera, Esther Niubó, després que s’hagi decidit paralitzar el procés, el qual no podrà reprendre’s fins a la setmana que ve, com a mínim.

Publicitat

El portaveu adjunt d’ERC al Parlament, Jordi Albert, ha exigit que la consellera d’Educació assumeixi les responsabilitats i les conseqüències després de les incidències en el procés d’adjudicació de places docents. Per la seva banda, Junts, a través de la diputada i portaveu del grup Anna Erra, ha denunciat el “desgavell” i la “preocupació” que aquests fets poden provocar en més de 45.000 professors. “Estem davant d’un fet molt greu i demostra novament que el Departament no està al costat i no té cura del seu professorat“, ha assegurat Erra, que ha demanat “responsabilitat” i arribar fins al fons de la qüestió.

Finalment, la diputada de la CUP Laia Estrada ha exigit a Niubó que “depuri responsabilitats” i hi hagi “cessaments”, perquè “és un escàndol que no pot quedar sense conseqüències”. En aquest sentit, la diputada anticapitalista ha criticat que “tot apunta que no és cap error informàtic, sinó una decisió incorrecta, negligent i fraudulenta“, i ha lamentat que “s’afegeix al cúmul d’errors en els processos d’adjudicacions dels darrers anys”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí