Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

Junqueras considera la visita dels reis espanyols “una falta de respecte a Catalunya”

El republicà reivindica el "dret a avançar amb llibertat" davant una "institució caduca i imposada que mai ha estat sotmesa a la voluntat popular"

|

- Publicitat -

El president d’ERC Oriol Junqueras considera una “falta de respecte a Catalunya” la presència dels reis espanyols a Montserrat, que han vingut aquest dilluns convidat per l’abat en el marc del mil·lenari del monestir. A través d’un missatge a Twitter, Junqueras s’ha expressat de forma contundent, assegurant que “la monarquia representa una institució caduca i imposada que mai ha estat sotmesa a la voluntat popular”. El missatge de Junqueras ha arribat poc després que es produïssin les primeres càrregues policials contra els manifestants que pacíficament rebutjaven la presència dels reis espanyols.

Publicitat

Tot i que Junqueras no ha fet referència directa a les càrregues, sí que ha inclòs en el seu missatge un vídeo on es veia els Mossos d’Esquadra carregant contra els manifestants: “Avui més que mai, rebutgem aquest gest i defensem amb fermesa que el nostre país té dret a avançar amb llibertat, lluny d’una figura que només perpetua privilegis i desigualtats” ha conclòs Junqueras, tot fent referència a l’elecció de la data per a celebrar aquest acte amb els reis espanyols. El 23 de juny és, precisament, quan els Països Catalans celebren la seva Diada i la seva germanor amb la Flama del Canigó; per això, davant la provocació de convocar un acte com aquest en aquesta data, entitats com l’ANC van convocar una manifestació de rebuig als reis espanyols, la qual ha estat resposta amb un dispositiu policial abusiu, però que s’ha desconvocat en haver assolit amb èxit el seu objectiu, fer que el rei espanyol hagués d’amagar-se. 

Et pot interessar  La majoria de la permanent de la Federació d'ERC a Barcelona dimiteix per discrepàncies amb la presidenta
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí