Edició 2046

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 02 de març del 2024
Edició 2046

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 02 de març del 2024

ESCANDALÓS | El govern espanyol destina 16.000 milions d’euros a impulsar el Corredor Atlàntic mentre el Mediterrani encara és a mitges

|

- Publicitat -

El Govern espanyol ha invertit l’escandalosa quantitat de més de 16.000 milions d’euros per tal d’impulsar el Corredor Atlàntic, mentre que el Corredor Mediterrani, que havia d’acabar-se el 2022, no veurà tots els seus trams completats fins al 2025. A aquesta notícia se li suma el fet que el govern francès va decidir prioritzar les seves connexions internes abans que les noves del Corredor Mediterrani, un moviment que només pot resoldre’s amb la pressió dels organismes afectats, com ara el mateix Govern espanyol o la Comissió Europea, que sí que fa els deures.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) va fer públic el passat dilluns, 6 de març, que invertiria més de 16.000 milions d’euros en el desplegament (12.000 milions) i la renovació (4.000 milions) del Corredor Atlàntic, per tal de connectar les comunitats d’Astúries, Galícia, Castella i Lleó, País Basc, Navarra, Aragó, Extremadura, Madrid, Castella La Manxa i Andalusia amb Portugal, França, Irlanda i Alemanya.

Publicitat

Els 16.000 milions d’euros s’invertiran en una ampliació de més de 5.300 quilòmetres de les vies ferroviàries, i de més de 2.600 quilòmetres per a les carreteres. Segons informa el mateix Mitma, la inversió total prevista arriba fins als 49.406 milions d’euros, dels quals s’ha executat un 30% des del 2013 (33.326 milions d’euros), quedant així pendents els 16.000 milions anunciats dilluns.

Amb aquest anunci, el Mitma afirma que materialitza la seva aposta per “una infraestructura clau per al desenvolupament econòmic i social d’Espanya i de les connexions amb Europa”, essent un dels seus principals objectius incloure Cantàbria i la Rioja en el tram del Corredor Atlàntic. No obstant això, el País Valencià fa temps que espera l’aprovació preventiva de l’Agència Espanyola de Seguretat Ferroviària per tal de poder utilitzar l’ample de la via doble que comunica Xàtiva amb La Encina a escala internacional, mentre que les obres des de Xàtiva es preveu que acabaran entre 2024 i 2025. Tanmateix, no serà fins al 2026 que la connexió arribi fins a Almeria. El mes de juliol, el Moviment #VullCorreedor publicarà l’anàlisi semestral del 2023.

Et pot interessar  La B-40 ja connecta Olesa de Montserrat i Viladecavalls amb 6 quilòmetres de carretera després de 17 anys d'obres

El diputat de Junts, Joan Canadell, ha criticat l’aposta del Mitma, ironitzant amb el fet que el govern espanyol ja ha assumit la independència de Catalunya, almenys, en l’àmbit de les infraestructures.

Publicitat

Opinió

Més llegides

Minut a Minut