Edició 2547

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de juliol del 2025
Edició 2547

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de juliol del 2025

Illa diu que complirà l’acord sobre el finançament sense cap crítica al PSOE per endarrerir-ne els processos deliberadament

Els republicans denunciaven que la manca de cooperació de Montero podria fer que no es tanqués cap acord el 30 de juny

|

- Publicitat -

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha insistit que complirà l’acord amb ERC pel qual es compromet a establir un sistema de finançament singular i just amb Catalunya després de dècades d’espoli fiscal i d’infrafinançament crònic per part de l’Estat espanyol. Ho ha dit després que els republicans critiquessin el PSOE i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, per haver estat endarrerint deliberadament els processos de negociació. Precisament, l’acord signat entre el PSC i ERC estableix el 30 de juny com a data màxima per formalitzar un acord amb el govern espanyol sobre el nou model.

Publicitat

Aquest matí, però, ERC no s’ha mostrat confiada que els socialistes compliran la seva paraula. Tal com ha indicat el portaveu republicà, Isaac Albert, la ministra María Jesús Montero ha “alentit els processos” del finançament singular “en els últims temps”, de manera que podria no complir-se el termini del 30 de juny. Albert no ha amagat que a ERC estan “una mica preocupats i molestos” i ha descartat fontalment participar d’un “anunci simbòlic”, com sembla que pretén fer Illa.

Per contra, i sense haver-se referit als endarreriments denunciats per ERC, Illa ha assegurat aquesta tarda que complirà l’acord d’investidura “amb els terminis i les fites que ens vam marcar”. “La bona feina demana discreció. Els compromisos tinc per costum complir-los”, ha insistit el president.

Et pot interessar  Junts i ERC s’adonen que han perdut la majoria independentista, faran alguna cosa per recuperar-la?
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí