El fiscal general dels Estats Units, Merrick Garland, ha assegurat que va autoritzar «personalment» l’escorcoll a la mansió de l’expresident dels EUA, Donald Trump. En una breu compareixença davant dels mitjans, Garland ha afirmat que l’ordre d’escorcoll que va permetre a l’FBI entrar a la residència de Trump a Mar-a-Lago, a Florida, va obtenir el vistiplau d’un tribunal federal. Davant les crítiques dels seguidors de Trump a l’FBI, Garland ha reivindicat «la integritat» i el «patriotisme» de les forces federals i del departament de Justícia dels EUA. Garland no ha volgut donar més detalls de la investigació, però ha demanat a un tribunal de Florida per poder fer pública l’ordre d’escorcoll.
En un comunicat, Trump ha demanat que això es faci de forma «immediata» i ha continuat acusant l’FBI de perpetrar un «assalt innecessari, injustificat i antiamericà».
Segons ‘The Washington Post’, que cita fonts familiars amb la investigació, els agents federals buscaven documents relacionats amb armes nuclears, entre altres materials classificats.



