Des d’Esquerra Republicana no veuen amb bons ulls l’absència d’Illa a les primeres i més crucials reunions dels tècnics d’emergències per abordar i seguir l’impacte de la dana Alice a les Terres de l’Ebre, que fins ara ha deixat un balanç de 18 persones ferides i nombrosos danys materials en habitatges i infraestructures. Malgrat els múltiples avisos dels serveis meteorològics i dels d’emergències, Salvador Illa va optar per viatjar a Madrid el diumenge mentre les Terres de l’Ebre s’inundaven, una decisió que no ha agradat gens als socis de govern republicans. En roda de premsa aquest dilluns, el portaveu d’Esquerra, Isaac Albert, ha retret al president de la Generalitat, Salvador Illa, que estigués “retent homenatge” al rei espanyol, Felip VI, i no a Palau o al sud del país per gestionar i coordinar els aiguats de les últimes hores a les Terres de l’Ebre.
Albert ha lamentat que Illa, a qui li agrada “tant” l’ambició de governar el país i la seva gestió, no fos “on li tocava, atenent i pensant amb el sud del país”, tot reiterant que el paper d’Illa consistia a ser “al peu del canó”. El portaveu d’ERC troba “evident” que cal un “replantejament” de com s’ha desenvolupat i organitzat el país fins ara, a causa de les inundacions o incendis. En aquest sentit, el republicà ha instat el Govern a “bolcar-se” per ajudar els municipis afectats pels aiguats, per tal que puguin tornar a la normalitat al més aviat possible. “Serà difícil. Com més aviat ens hi posem abans ho aconseguirem”, ha remarcat.
Per altra banda, Albert ha insistit que Illa i el president espanyol, Pedro Sánchez, ho tenen “fàcil” per aprovar els pressupostos: “Només han de complir”, ha dit en referència amb els acords de les investidures sobre el nou finançament. El portaveu republicà ha asseverat que per a ERC és “indestriable” l’ambició nacional de la “bona” gestió. Així, el portaveu ha repetit que sense “l’ambició” que diu que el país reclama, el Govern no està fent una bona gestió. “D’aquí ve la frustració i la debilitat de l’executiu”, ha afegit. En aquesta línia, Albert ha apuntat que Illa trobarà ERC al seu costat si “aixeca la veu” davant del PSOE a l’hora de defensar el finançament singular.


