Dilluns, 30 de gener de 2023 - Edició 1649
La República

Els rectors de les universitats públiques també defensen l’actual model d’immersió lingüística

“És un model que garanteix les competències lingüístiques. És i ha estat d’èxit”, han dit en un comunicat

Agències 13/05/2022
La façana de la Universitat de Barcelona. Imatge del 18 de maig de 2021

Els rectors de les universitats públiques catalanes han defensat en un comunicat el model d’immersió lingüística de les escoles de Catalunya, un model que “és i ha estat d’èxit” i que “garanteix les competències lingüístiques” de l’alumnat. A més subratllen que la immersió ha contribuït “a la cohesió social, a la igualtat d’oportunitats i a la normalització de l’ús de la llengua catalana”. Per això demanen que la política lingüística a l’escola “no es basi en percentatges arbitraris desconnectats de la realitat territorial”, i que “es deixi d’instrumentalitzar políticament” una cosa “tan important” com és l’ensenyament.

Alhora, els rectors subratllen que són els professionals del món educatiu, “atenent el context social”, els qui han de determinar quin model lingüístic és “el més adient” per garantir la competència lingüística de l’alumnat. En aquest sentit reclamen un model que “afavoreixi la inclusió, la cohesió i la progressió social del país”.