Edició 2748

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de febrer del 2026
Edició 2748

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 02 de febrer del 2026

Els Comuns tenen la barra d’acusar Junts d’haver arribat a acords que depenien de tercers per a “desgastar” el govern espanyol

Sembla que no s'han molestat a sentir el discurs de Puigdemont, perquè no critiquen en cap moment els incompliments del PSOE

|

- Publicitat -

La líder dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, ha recriminat a Junts haver arribat a acords amb el PSOE que depenien d’altres formacions o governs i que ara els utilitzi com a argument per trencar relacions amb l’executiu espanyol. “És important que quan signes un compromís amb algú aquest acord no depengui de tercers”, ha advertit aquest dilluns en roda de premsa.

Publicitat

La cúpula de Junts ha decidit en una reunió a Perpinyà amb el seu president, Carles Puigdemont, trencar amb el PSOE i sotmetre la decisió a consulta de les bases, però Albiach ha recordat que els pactes que la formació havia assolit amb els socialistes com l’oficialitat del català a la Unió Europea o la delegació de competències en immigració no depenen només de la voluntat del govern espanyol. És per això que els ha acusat de voler “desgastar” l’executiu estatal i de  “donar aire” a PP i Vox, que “volen incendiar Catalunya, van en contra del català i del model d’immersió lingüística, en contra dels que volen un sistema de finançament propi i just”. “Haurien de fer una reflexió”, ha conclòs.

És per això que els ha acusat de voler “desgastar” l’executiu estatal i de “donar aire” a PP i Vox, que “volen incendiar Catalunya, van en contra del català i del model d’immersió lingüística, en contra dels que volen un sistema de finançament propi i just”. “Haurien de fer una reflexió”, ha conclòs.

En un comunicat posterior, la formació ha considerat que la decisió que ha pres avui Junts “no beneficia en res a Catalunya, el seu autogovern i la llengua i cultura catalanes”. També ha dit que “erosionar deliberadament el govern de coalició progressista és anar apropant la possibilitat real d’un govern de PP i VOX”.

Et pot interessar  Turull confia a convèncer ERC per fer front comú a Madrid i combatre l'asfíxia fiscal que pateix Catalunya

“No entenem en què millora la vida dels catalans i catalanes que Junts es posicioni en el no a tot. No volen reduir la jornada laboral, no volen revalorar les pensions, no volen millorar el finançament? Si Junts segueix per aquest camí, estaran abandonant als catalans i catalanes, per posar-se del costat de la dreta i de l’extrema dreta”, han afegit.

També han considerat “incomprensible” que Junts vulgui “censurar” aquest govern, però “no s’atreveixi” a fer-ho amb el de Sílvia Orriols a Ripoll “mentre promou l’odi i la divisió”.

Després de recordar que el govern de coalició espanyol “ha fet possibles avenços històrics”, com l’augment del sou mínim interprofessional, la llei d’amnistia o el reconeixement del català al Congrés també ha advertit a Junts que els trobarà “de cara” si la seva estratègia és “erosionar” l’actual govern per “anar obrint camí a un govern de PP i VOX”.

Publicitat

Opinió

1 COMENTARI

  1. Aquesta mamona de la foto fora de Catalunya ets una puta vividora de merda. Ensenya el NO
    a la independència…no ets catalana fora de Catalunya ñorda de merda.
    Fora de Catalunya tots els immigrants españols i tu ets uns d’ells, fora de una puta vegada de Catalunya. Vés-te’n al teu puto país de Ñ.
    Visca Catalunya lliure i independent//*//

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí